Dinosauri su počeli izumirati više desetaka godina prije udara asteroida u Zemlju, pokazala je nova studija objavljena u časopisu Proceedings of the National Academy of Sience.

Istraživači su proučavali posljednje teorije o izumiranju dinosaura prema kojima je vrsta nestala nakon pada meteora na Zemlju, događaj koji se dogodio prije oko 66 milijuna godina.

Vezani članci Slika nije dostupna Njegova smrt bila je upečatljiva: Otkriven ogromni dinosaur koji je harao sjeverom Italije Slika nije dostupna Veliko otkriće argentinskih znanstvenika: "Riječ je o potpuno novoj vrsti, živjela je na području gdje je ne biste očekivali"

Nova studija je pokazala kako je vrsta ušla u fazu izumiranja još 50 milijuna godina prije kataklizmičkog događaja, odnosno pada aseroida. Znanstvenici su uvjereni da su 50 milijuna godina prije tog događaja, dinosauri započeli s negativnim trendom ugibanja.

'Dok je teorija koja uključuje pad asteroida još uvijek aktualni i glavni razlog nestanka dinosaura, ova nova teorija dokazala je da su do tog razdoblja dinosauri kao vrsta bili pred izumiranjem', kazao je Manabu Sakamoto, vodeći paleontolog sa Sveučilišta Bristol u Velikoj Britaniji.

Istraživanje otkriva da su Sauropodi, skupina dinosaura dugog vrata, poput Apatosaurusa, najbrže izumirali, dok je vrsta Triceratopsa imala najveće izglede, piše Huffington post.

Također, kako se navodi u istraživanju koje se bavilo proučavanjem fosilnih ostataka vrsta starih i do 231 milijun godina, dinosauri su nestali nakon pada asteroida, no znanstvenici su uvjereni da bi vrsta nestala i da je asteroid pao nekoliko milijuna godina prije ili kasnije.