Europa koja si je postavila zadaću da u 2010. prepolovi broj poginulih na cestama naspram 2001., daleko je od svoga cilja. Broj ljudi koji svake godine ginu u prometnim nesrećama smanjio se od 2001. (kada je bilo 54.400 poginulih) za 15.400, što je prosječan godišnji pad od 4,4 posto. Tim ritmom EU-u će trebati još sedam godina da ostvari svoj cilj, ali neke zemlje, poput Francuske, Belgije i Španjolske mogle bi uspjeti u tome.
Pročitajte i ovo
Teška borba
Najopasnije ceste u Europi: "Prije nesreće mislio sam da živimo u normalnoj zemlji"
Lošinj i Gorski kotar
Dvoje poginulih u prometu na području PU primorsko-goranske
U EU-u je u prometnim nesrećama lani poginulo 79 osoba na milijun stanovnika, a 2001. 113. U statistiku su ubrojene osobe koje su umrle na mjestu nesreće ili su podlegle ozljedama u idućih 30 dana. Sjedinjene Države su pak zabilježile 122 mrtva na milijun stanovnika. Prometnice u Švedskoj, Nizozemskoj, Velikoj Britaniji i Švicarskoj (izvan EU-a) najsigurnije su u Europi, iza Malte. Sve te zemlje su ispod granice od 50 poginulih na milijun stanovnika.
Norveška i Njemačka su pri vrhu. Za njima dolaze Irska, Finska, Španjolska, Francuska, Danska, Luksemburg i Italija. Sve ostale zemlje su iznad europskog prosjeka, a Bugarska, Latvija, Grčka, Rumunjska, Poljska i Litva blizu su granici od 150 mrtvih na milijun stanovnika. U 2008. neke su zemlje sa velikim brojem poginulih u prometu ipak znatno smanjile svoje statistike, poput Estonije (za 33 posto), Litve (isto 33 posto), Slovenije (27 posto) i Latvije (25 posto). ETSC to poboljšanje djelomice tumači gospodarskom krizom i visokom cijenom nafte početkom godine. (Hina)