Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Povjerenik Europske komisije za zaštitu potrošača Neven Mimica najavio je kako će pokrenuti informacijsku kampanju o pravima potrošača, ističući da potrošači mogu biti pokretači gospodarskog oporavka i rasta.


U povodu Svjetskog dana prava potrošača, koji se obilježava 15. ožujka, europski povrerenik za zaštitu potrošača Neven Mimica hrvatskim se udrugama potrošača te Iliji Rkmanu iz Saveza 'Potrošač' pismom obratio iz Grčke, gdje se nalazi na konferenciju o zaštiti potrošača i socijalnoj uključenosti u doba krize.

Mimica: Već ova generacija može očekivati koristi od ulaska Hrvatske u EU

Vezani članci Testiranje u Grčkoj Strah od delta-soja: Jedna europska zemlja od danas ima stroža pravila za sve necijepljene, uključujući i djecu stariju od 12 godina Varijanta EU zastave s bodljikavom žicom (Foto: Arhiva/AFP) Europa zaštićena kao tvrđava? Pogledajte koje su sve države podigle fizičke barijere kako bi spriječile navalu migranata

Povjerenik EK za zaštitu potrošača, na konferenciji, u povodu međunarodnog i europskog dana potrošača, sudjeluje na poziv Europskog gospodarskog i socijalnog odbora.

'U Grčkoj ću službeno pokrenuti i informacijsku kampanju o pravima potrošača, koja predstavlja još jedan važan korak prema podizanju svijesti potrošača o njihovim pravima kao i cjelokupnom jačanju položaja potrošača na tržištu. Jer potrošači mogu i moraju biti pokretači gospodarskog oporavka i rasta - no to je moguće jedino ako se osjećaju sigurno i samouvjereno', navodi Mimica.

Ističe kako će nastaviti raditi na jačanju informiranosti potrošača i poboljšanju zaštite njihovih prava, a naročito kroz promicanje učinkovitih mehanizama za rješavanje pritužbi i sporova te daljnje osnaživanje uloge organizacija za zaštitu potrošača u svim državama članicama Europske unije.

U Hrvatskoj relativno niska zaštita potrošača

Poseban naglasak stavit ću na one države članice u kojima su se potrošački uvjeti i kultura zaštite potrošača pokazali najslabijima. U sljedećim mjesecima te ću države članice, uključujući i Hrvatsku, posjetiti u sklopu tzv. 'potrošačkih misija' čija će glavna zadaća biti upravo podizanje svijesti o pravima potrošača i važnosti njihove učinkovite provedbe, najavio je Neven Mimica.

S tim u vezi pozvao je na partnerstvo i angažman nadležna nacionalna tijela, organizacije za zaštitu potrošača, poduzetnike i medije.

Zaštitimo pacijente, treba pojačati nadzor svih medicinskih proizvoda

Svjetski dan prava potrošača prvi je put obilježen 15. ožujka 1983. godine i od tada se koristi kao važna prilika za pokretanje različitih kampanja. Tako je na 25. obljetnicu, 2008. godine pokrenuta kampanja 'Generacija nezdrave hrane', kojoj je cilj boriti se protiv reklamiranja nezdrave hrane djeci.

Svjetski dan prava potrošača promiče solidatnosti unutar međunarodnog pokreta potrošača kojemu je zadaća promovirati osnovna prava svih potrošača, zahtijevati poštovanje i zaštitu tih prava, te protestiranje protiv zloupotreba tržišta.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook