Google Doodle posvećen Mariji Reiche (Screenshot: Google)

Google je današnji Google Doodle obilježio 115. godišnjici rođenja Marije Reiche, njemačke matematičarke i arheologinje, poznate po svojim istraživanjima linija u Nazci u Peruu.

Maria Reiche proučavala je Nazca linije u Peruu – niz ogromnih crteža na tlu pustinjskog platoa istoimene pokrajine Nazca u Peruu koji se protežu u dužinu više od 80 kilometara između gradova Nazca i Palpa.

Vezani članci Potres magnitude 6 pogodio Peru Potres magnitude 6 pogodio Peru: "Bio je vrlo jak udar, proteslo je cijelu kuću, morali smo izaći" Koronavirus u Peruu Ova je europska zemlja donedavno bila najgora na svijetu po broju umrlih od korone na 100.000 stanovnika, ali sada je tu tragičnu titulu preuzela država na drugom kraju planeta

Maria Reiche, rođena 1903. godine, studirala je matematiku, zemljopis i jezike na dresdenskom tehničkom sveučilištu.

Bila je učiteljica u Limi i prevoditeljica znanstvenih članaka, a nakon početka Drugog svjetskog rata odlučuje ostati u Peruu te 1940. postaje asistent američkom arheologu Paulu Kosoku koji otkriva Nazca linije.

1946. godine počinje istraživati linije u Nazci. Kada je Kosok 1948. napustio Peru, nastavlja posao i klasificira sve linije u oblasti. Teorija Marie Reiche zasnivala se na ideji da su linije korištene kao Sunčev kalendar i kao opservatorij za astronomska promatranja.

Pošto se linije jasno vide i iz zraka, uspjela je nagovoriti peruansko zrakoplovstvo da joj pomogne s fotografiranjem linija. Opisala je svoju teoriju u knjizi Geheimnis der Wüste (hr. Pustinjska tajna), a zaradu od prodaje knjige je koristila za zaštitu pustinje oko linija i zapošljavanje čuvara i asistenata.