Pohvalili se uspjehom

Zbog novog pothvata znanstvenika korak smo bliže kloniranju čovjeka

Klonirani majmuni (Foto: AFP)
Klonirani majmuni (Foto: AFP) Afp
Aktualno Galerija +0 Klonirani majmuni (Foto: AFP) Galerija 1/1 >>
Kineski znanstvenici objavili su da su klonirali primate koristeći istu kompliciranu tehniku koja je zaslužna za nastanak ovce Dolly 1996. godine.

Znanstvenici iz Šanagaja stvorili su dva genetički identična majmuna. Zovu se Hua Hua i Zhong Zhong.

Pročitajte i ovo Filipinski ratni brod Odnosi su na prekretnici Proključalo na Dalekom istoku, SAD je spreman intervenirati: "Nitko nas neće pokoriti, odgovorit ćemo na napade" Kineske vojne vježbe Naoružavanje Ovo nije viđeno od Drugog svjetskog rata: "Do 2027. godine bit će spremni na invaziju"

Istraživanje je objavljeno u časopisu Cell u srijedu, a korištena tehnika učinila je korak naprijed prema kloniranju čovjeka.

Ova dva majmuna nisu prvi klonirani primati. Znanstvenici su i 1999. godine stvorili majmuna, ali su koristili po mišljenju istraživača jednostavniji postupak kloniranja u sklopu kojeg su razdvajali embrije, što je slično onome što se događa kada se razvijaju identični blizanci.

U slučaju majmuna Hua Hua i Zhong Zhong istraživači su koristili suvremenu tehnologiju, razvijenu posljednjih nekoliko godina kako bi se poboljšala tehnika korištena pri kloniranju ovce Dolly, a koja se naziva somatski stanični nuklearni transfer. U sklopu ove tehnike stanica se stavlja u jajašce bez jezgre nakon čega se dvije stanice spajaju i razvija se ebrij koji se zatim usadi u maternicu surogat majmuna.

Iz Kine su poručili kako ovaj uspjeh znači da će Kina biti pionir u istraživanju bolesti i mozga u kojima će koristiti klonirane majmune.

Hua Hua i Zhong Zhong razvijaju se normalno, poručili su znanstvenici. Hrane se na bočicu i odlaze na redovne preglede, a kada budu malo stariji znanstvenici će poručavati i njihovo mentalno zdravlje kako bi vidjeli ima li ikakvih problema.

"Dva majmuna vrlo su aktivna i zdrava, napreduju vrlo brzo kao ljudske bebe. Sa svakim danom čine se sve aktivnijima i nema znakova abnormalnosti", rekao je autor istraživanja Qiang Sun.