Znanstvenici su u Salt Lake Cityju izložili kosti 'praujaka' Tyrannosaurus rexa (T-rex), golemog grabežljivca snažnog kostura i velikih zubi prozvanog 'zubati kralj'.

Kosti 7,3 metra dugačkog dinosaura, nešto manjeg od T-rexa i 'starijeg' od njega 10 milijuna godina, izložene su u srijedu u prirodoslovnom muzeju u gradu Salt Lake Cityu.

Znanstvenici se nadaju da će im to otkriće pomoći u razumijevanju ekosustava u kojem je grabežljivac živio.

>> T-Rex je bio puno veći nego što se mislilo

Životinju otkrivenu 2009. u istočnom Utahu stručnjaci su nazvali Lythronax argestes ili 'zubati kralj' zbog golemih subi i očite predatorske dominacije.

'Otkriće Lythronaxa vraća unatrag evoluciju skupine iz koje je nastao T-rex, a to je nešto što dosad nismo znali', rekao je Mark Loewen, geolog sa sveučilišta Utah koji je vodio iskapanja. 'Lythronax je nešto poput ujaka T-rexa', dodao je.

Vjeruje se da je Lythronax, poput T-rexa, bio glavni grabežljivac svoga vremena, nastanjujući golema prostranstva od Meksika do Aljaske, uključujući dijelove Utaha, tijekom geološkog razdoblja kasne Krede. (Hina)