'13 moćnih'

'GENETSKI SUPERHEROJI' Otkrili 13 osoba koje nose ključ kako pobijediti najopasnije bolesti

U svijetu postoji 13 ljudi koji bi mogli biti spas za oboljele od najgorih bolesti, no liječnici ih ne mogu pronaći.

'Moćnih 13' koje su znanstvenici nazvali i 'genetičkim superherojima' ostali su zdravi iako nose genetske mutacije koje obično dovode do ranog razvoja bolesti. Ove osobe imaju oštećenja na genima zbog čega dolazi do bolesti cistične fibroze, i to u ranom djetinjstvu, no kod njih se ona nije razvila. Znanstvenici se nadaju da bi uz pomoć tih 13 osoba mogli otkriti kako funkcionira taj genetički mehanizam, a potom i doći do novih metoda liječenja.

Znanstvenici su proučili genetski kod 589 tisuća osoba kako bi pronašli one koji su imuni na genetska oštećenja koja obično dovode do razvoja bolesti.

'Većina genetskih istraživanja fokusirana je na uzrok bolesti, no mi vidimo mogućnost u otkrivanju toga što ljudima pomaže da ostanu zdravi. Milijuni godina evolucije doveli su do brojnih zaštitnih mehanizama koje ne razumijemo', kazao je voditelj Resilience projekta Eric Schdat.

Na znanstvenicima je sada da pronađu tih 13 'genetičkih superheroja' i da ih privole da sudjeluju u istraživanju i možda tako pomognu ljudskoj rasi u borbi s brojnim opasnim bolestima, piše Independent.

Pročitajte i ovo Teško bolesna djeca dobivaju priliku postati superherojima (Foto: Provjereno) - 10 Upoznajte Patrika, Tinu i Tomu Način na koji žive nije lak, a Provjereno im je omogućilo da na jedan dan budu ono što stvarno jesu Istraživačka grupa sa Zavoda za molekularnu biologiju Biološkog odsjeka zagrebačkog PMF-a (Foto: Privatni album) Međunarodni projekt IMforFuture "Sat" koji pokazuje koliko biste dugo mogli živjeti doista postoji. A ovi hrvatski znanstvenici znaju (skoro) sve o njemu