Obavijesti Video Pretražite Navigacija
110 godina proizvodnje

Jedan od najvažnijih automobila u povijesti: ''Svaki kupac može ga dobiti u bilo kojoj boji dokle god je to - crna!''

Ford T (Foto: AFP)
Ford T (Foto: AFP) Afp
Aktualno Galerija Ford T (Foto: AFP) Ford T (Foto: AFP) Foto: Afp Ford T (Foto: AFP) Ford T (Foto: AFP) Foto: Afp Ford T (Foto: AFP) Ford T (Foto: AFP) Foto: Afp Ford T (Foto: AFP) Ford T (Foto: AFP) Foto: Afp +2 Ford T (Foto: AFP) Galerija 1/7 >>
Automobilska ikona i model koji je motorizirao SAD, Ford T, slavi 110. godišnjicu, a dan kad je proizveden, 12. kolovoza 1908., jedan je od ključnih dana u povijesti autoindustrije.

Do 1927. proizveden je u više od 15 milijuna primjerka, bio je robustan, izdržljiv i svestran, s 4-cilindrašem od 2900 cm i 20,3 KS te 2 stupnja prijenosa, mogao je potegnuti 72 km/h, trošio 11 do 18 litara, a kočio samo stražnjim kotačima.

Pročitajte i ovo Davor Božinović Razmatra se zaštita Božinović otkrio neke detalje propucavanja Turudićeva automobila: ''Ako imate dva metka na jedan cilj, onda je očito...'' Ivan Turudić susjedi uznemireni Propucan automobil Ivana Turudića! Javila nam se njegova supruga: ''Ne zovite ga da i vama ne opsuje''

Motor se palio na kurblu, a električni starter ugrađivan, uz nadoplatu, od 1919., u serijskoj je izvedbi tek 1926., u posljednjoj godini proizvodnje.

"Kad je u pitanju službeni početak proizvodnje Forda T, jednog od najvažnijih automobila u povijesti, barata se s četiri datuma. Prvi je današnji dan, 12. kolovoza 1908., kad je napravljen prvi primjerak. Drugi je 27. rujna 1908., kad je napustio montažnu traku pogona 'Ford Piquette Avenue Plant' u Detroitu i krenuo u probnu vožnju. Treći je 1. listopada 1908., kad je počela serijska proizvodnja i taj se datum često drži kao službeni. Četvrti je 6. listopada 1908. Naime prvog je radnog dana proizvodnja zaustavljena, jer nije sve štimalo, te je u punom pogonu započeta pet dana kasnije", piše Autoportal.

Također, s Fordom T povezuje se uvođenje tekuće trake za proizvodnju automobila, što se dogodilo 7. listopada 1913. Bila je to prva tekuća traka za proizvodnju automobila, u punom smislu, ali prvu primitivnu 'tekuću proizvodnju traku' 1903. uveo je Oldsmobile. Šasija na kotačima gurala se i vukla među radnim mjestima skupina radnika.

Ford je 1913. uveo prvu suvremenu traku, dugu više od sto metara, po kojoj su se automobili, pokretnim lancem, pomicali brzinom oko dva metra u minuti. Tada je Henry Ford izrekao legendarnu rečenicu: 'Svaki kupac može dobiti automobil u bilo kojoj boji dokle god je crna!' Naime, bila je najjeftinija (kao pigment i punilo se koristila čađa) i najbrže se sušila.

Milijunti Model T proizveden je 10. prosinca 1915. te je Ford postao prvi proizvođač ikad koji je dostigao brojku od milijun proizvedenih automobila. A 1921 proizvedeno ih je 1.003.054, što je prvi put u povijesti da je jedan automobil proizveden u više od milijun primjeraka godišnje i tada je svaki drugi proizvedeni auto u svijetu bio - Ford Model T.

Ukupno je do 26. svibnja 1927. proizvedeno 15.007.033 primjerka i to je bio apsolutni rekord u proizvodnji automobila do 17. veljače 1972., kad je rekorder u proizvodnji jednog modela postala Volkswagen Buba.

O kvaliteti Forda T govori podatak da su ih tisuće, diljem svijeta, još uvijek u pogonu, uglavnom u SAD-u, piše Autoportal. (Hina)

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene