U njemu, BP preuzima odgovornost za tu katastrofu, navodeći greške svojih inženjera, ali isto tako dodaje kako dio krivice snose i vlasnik naftne platforme Deepwater Horizon, Transocean Ltd. i izvođač radova Halliburton Co. Njihova interna istraga katastrofe koja se dogodila 20. travnja, otkrila je najmanje osam grešaka u procjeni situacije i zakazanu opreme, sve što je rezultiralo najgorom katastrofom i izljevom nafte u more u povijesti SAD-a, piše Bloomberg.
Pročitajte i ovo
'Top kill'
VIDEO Animacija: Novi pokušaj zaustavljanja nafte
Upumpavanje tekućina
Istjecanje nafte moglo bi se zaustaviti idući tjedan
>> BP će priznati pogrešku, ali ne i veliki propust
Podsjetimo, u eksploziji spomenute naftne platforme poginulo je 11 radnika, a platforma vrijedna 365 milijuna dolara završila je na dnu Meksičkog zaljeva. Tijekom 87 dana, u more je iscurila tolika količina nafte, koja ne bi stala niti u dva supertankera.
Čitav niz grešaka i krivih procjena
'Složena i povezana serija mehaničkih zakazanja, ljudske krive procjene, inženjerskog dizajna i drugih elemenata eskaliralo je u jednom trenutku u incident. Možda bi se isto tako u obzir trebale uzeti i šire industrijske naznake', stoji u izvješću BP-a. Glasnogovornica izvođača radova Halliburtona, Teresa Wong, kao i njezin kolega iz Transoceana, Guy Cantwell, istaknuli su kako će te dvije kompanije svoje komentare dati kasnije. Radnici Transoceana radili su bušotinu na dnu oceana pod nadzorom BP.a, a Halliburton je bio plaćen za postavljenje stijenke od cementa u rupu. U izvješću stoji kako su greške počele s manjkavim cementiranjem bušotine, te neuspjeha posade naftne platforme da preusmjeri eksploziju dalje od platforme.
Isto tako, radnici Transoceana i voditelji BP-a na platformi krivo su interpretirali test pritiska na bušotini te kako je integritet probušenog izvora pouzdan. Donald Vidrine i Robert Kaluza, voditelji na platformi odbili su dati svoje svjedočenje pred američkim istražnim odborom, kojeg zajedno vode Obalna straža i američko ministarstvo unutarnjih poslova.
Izvješće BP-a proteže se na 190 stranica i nije namijenjeno da bi služilo kao konačna riječ o toj katastrofi, rekao je na kraju Mark Bly, šef osiguranja BP-a. Dionice BP-a zabilježile su skok na Londonskoj burzi nakon objave izvješća od dva posto.