Smartphone (Foto: Guliver/thinkstock)
Smartphone (Foto: Guliver/thinkstock)

Yusuke Mitsumoto razmišljao je o vrlo uobičajenom problemu našeg doba - ljudi imaju pregršt rabljenih stvari kojih se žele riješiti, ali nemaju vremena fotografirati ih, objaviti prodaju na internetu i primati pozive zainteresiranih kupaca. Stoga bi on sve to mogao raditi za njih.


Yusuke Mitsumoto, 36-godišnji Japanac u lipnju je lansirao aplikaciju kako bi testirao ideju: što ako bi na internetu ponudio ljudima da će se umjesto njih pozabaviti prodajom njihove robe.

Zanimanje za aplikaciju je tada, kada ju je lansirao u lipnju, bilo znatno veće nego što je očekivao. Za samo 16 sati otkupio je robu u vrijednosti od 360 milijuna jena (oko 20 milijuna kuna) i ugasio servis. Sljedeći dan su mu masovno počele stizati pošiljke, a samo svaki deseti prodavatelj nije isporučio obećanu robu, piše Independent.

Prodavši robu koja mu je stigla, Mitsumotu je zaradio dovoljno da dva mjeseca kasnije pokrene servis “Cash”, kao novi način prikupljanja inventara za online tržište rabljenom robom.

Za sada su dnevne isporuke ograničene na 10 milijuna jena (oko pola milijuna kuna) i sljedeće proizvode: pametne telefone, luksuzne torbe, satove, odjeću i druge proizvode definirane na popisu tisuću artikala. Cash zarađuje na njihovoj preprodaji.

''Bio je to društveni eksperiment'', rekao je Mitsumotu. Second-hand prodavaonice su veoma popularne u Japanu, ali je on pronašao način kako da potakne kupce da se riješe stvari, koje kod njih doma samo skupljaju prašinu.

On je privukao ljude koji nemaju ni vremena, ni strpljenja za snimanje lijepih fotografija, opisivanje proizvoda i trošenje vremena s kupcima. Također je znao da je pitanje vremena kada će veći konkurenti poći za njegovim primjerom.

U listopadu mu se javio Keishi Kameyama (56), jedan od najbogatijih ljudi u Japanu i osnivač DMM.com, medijske i tehnološke kompanije koja godišnje obrne 1,6 milijardi dolara. Mitsumotu mu je prodao Cash za 7 milijardi jena (oko 400 milijuna kuna) i prema Kameyaminoj želji nastavio voditi biznis.

Kameyama priznaje da je cijena velika s obzirom da kompanija ne postoji ni godinu dana i ima šestoro zaposlenih. ''Za poslovanje na internetu nisu dovoljni kapital i oprema, već intuicija i smisao za dizajn'', rekao je Kameyama.