Na pitanje što će ministarstvo poduzeti na zaštiti kulturnog dobra u Puli na mjestu gdje poduzetnik Danko Končar kani graditi nautičku luku na lokaciji otoka Sveta Katarina-Monumenti u sklopu projekta Brijuni, Zlatar je kazala kako je “u direktnim razgovorima između konzervatora, Ministarstva kulture, gospodina Končara i njegovih suradnika postignut dogovor oko toga koje su potrebne stvari na konzervatorskoj razini”.
Pročitajte i ovo
ovog puta u Splitu
FOTO Na još jednu jelku obješeni ukrasi s političkim porukama: "Ponaša se kao pijani milijarder"
Jedinstvena kazna
Ubojica mladog Splićanina osuđen na zatvor: Branio se da se sve dogodilo slučajno, a žrtvu je naganjao nožem
“Riječ je o minimumu koji je Končaru prihvatljiv, a investicija ne samo da neće biti ugrožena nego neće ni poskupjeti”, rekla je. Podsjetila je kako je nedavno Ministarstvo kulture na svojoj web stranici objavilo zemljopisnu kartu Hrvatske sa zaštićenim zonama da bi se ubuduće znalo što jest, a što nije zaštićena zona i izbjegle poteškoće slične u slučaju Končara.
Ministrica kulture potvrdila je kako postoji zamisao o revitalizaciji splitske stare gradske jezgre, odnosno Dioklecijanove palače, te je najavila da će se njezino ministarstvo angažirati i na izgradnji omladinskog centra na lokaciji sadašnjeg Doma mladeži u što će se investirati najmanje deset milijuna eura.
Ministrica Zlatar je izvijestila kako je formirano povjerenstvo od 12 članova koje izrađuje plan upravljanja Dioklecijanovom palačom, te da su u tom povjerenstvu predstavnici grada, Ministarstva kulture, Sveučilišta i nevladinih udruga.
"Ministartsvo kulture će financijski i organizacijski poduprijeti izradu toga plana, a naročito komunikaciju koja je potrebna prema UNESCO-u i europskim institucijama koje se bave takvom tematikom kako bi nam pokazali koji su standardi u prostoru stare gradske jezgre. Revitalizacija je konačni čin, a ne da imamo od grada arheološko nalazište nego grad koji će se nastaviti razvijati”, rekla je ministrica Zlatar na konferenciji za novinare.
Pojasnila je kako je “strahovito važno” da se pri revitalizaciji splitske stare gradske jezgre, odnosno Dikolecijanove palače, koja je na UNESCO-ovom popisu zaštićene bašitine, zaštiti ta baština ali i izvrši obnova koja bi doprinijela da Split bude turistički mamac sličan Dubrovniku.
"Ove godine je UNESCO Splitu dao prolaznu ocjenu s upozorenjem da se u svemu onome što se nastavlja graditi moramo koordinirati tako da ta dva kraka - konzervatorski i investicijsko-arhitektonski dovedemo do toga da imaju zajednički interes. Ovdje se ne radi o sukobu između države i lokalne samouprave i privatnog interesa, nego o tome da nigdje ne smijemo dozvoliti parcijalne interese”, objasnila je ministrica.
Zlatar je istaknula kako umjesto sadašnjeg splitskog Doma mladeži treba izgraditi atraktivan omladinski centar, te će se uskoro pristupiti promjeni dokumentacije jer je dosadašnja zastarjela.
"Želimo da izgradnja i projektiranje tog centra ne traju dulje od tri godine, a prema našim procjenama to će stajati najmanje deset milijuna eura”, kazala je. Pri tomu je pojasnila kako je strategijom kulturne politike predviđeno da se novac ne raspršuje na sitne projekte, nego da se financiraju krupniji projekti koji su od javnog interesa i koji će biti prepoznatljivi.
Ministrica je istaknula kako se od velikih institucija kao što su splitski HNK i Arheološki muzej traži da naprave svoje trogodišnje ili četvorogodišnje strategije razvoja na temelju kojih bi se moglo konkuritrati i za sredstva iz europskih fondova.
Na upit kako komentira primjedbe povjesničara umjetnosti Zvonka Makovića na račun njezina suradničkog tima, posebice pomoćnika ministra Zlatka Uzelca, minstrica je kazala kako su "komentari i kritike u području kulture svakodnevna i normalna stvar". Govoreći o pomoćniku Uzelcu, koji se zauzima za uklanjanje bijelih jarbola (koje se naziva “vješala”) s obnovljene splitske Rive, ministrica je rekla kako će se o takvim stvarima kao što je Riva razgovarati "na razini grada, ministarstva, investitora, konzervatora i arhitekata jer se radi i o pitanju zaštite autorskog koncepta". (Hina)