Nakon što smo s ministrom Šustarom posjetili osnovnu školu u Vukovaru, odlučili smo provjeriti i kakvo je stanje u srednjim školama. Ministra smo odveli u srednju školu u Glinu gdje su mu gimnazijalci postavljali pitanja - od toga zašto je gradivo preširoko do toga zašto se tako malo ulaže u obrazovanje.
Pročitajte i ovo
na školskom parkiralištu
Nakon vatrenog obračuna u Glini uhićen dvojac, policija otkrila strašne detalje
Kaznene prijave
Otkriveno tko stoji iza dojava o bombama u sarajevskim školama: Komunicirali putem igrice
'Ja sam Maja pohađam srednju školu Glina, drugi sam razred, usmjerenja opće gimnazije. Svakodnevno putujem pola sata u školu i iz škole. Prijevoz ide samo dva puta dnevno', predstavila se Maja. Pokazala nam je knjižnicu u kojoj se odvijaju izvannastavne aktivnosti - filmska skupina, debatni klub i crveni križ. Međutim, dodala je, putnici su dosta ograničeni u tim aktivnostima zbog prijevoza. Majina škola još nije dobila e-imenike zbog presporog interneta na cijelom području.
'Ja sam do škole pješačio nekih 6 km'
Gimnazijalce od prvog do četvrtog razreda pitali smo misle li da u Glini imaju jednake uvjete obrazovanja kao njihovi vršnjaci u većem gradu.
'Mi smo ograničeni u bilo kakvim izvannastavnim aktivnostima u bilo čemu što bi se odvijalo poslije škole ili prije škole zato što imamo određeno vrijeme kada dolazimo i to je to', odgovorila je Maja.
'Ja sam evo jučer vidjela jednu djevojku koja ide znači u Topusko u školu i znači busom dođe do Viduševca i pješači 2 i pol sata do svoje kuće', rekla je druga učenica.
I ministar je pješačio.
'Kad sam ja išao u OŠ ja sam pješačio nekih 6 kilometara, ne kažem da se sad moramo vratiti u ta vremena. Nego relativno kratkom razdoblju je veliki napredak napravljen', rekao je ministar kojeg smo podsjetili da su ipak početkom četvrtog mjeseca učenici skoro ostali bez subvencija za prijevoz.
'Je, je bilo je dosta borbe oko toga jer sredstva su takva kakva jesu', rekao je ministar kojeg smo zatim pitali što učenicima može reći za jesen.
'Mi radimo na tome da imamo sustav koji to omogućuje ali da bude raspodjela ravnomjernije i pravednije raspoređena', odgovorio je.
'Mi smo negdje stvarno pri dnu'
'Zašto se tako malo BDP-a izdvaja za obrazovanje? Jer mnogi mladi talenti zbog toga propadnu. Jer nemaju dovoljno novca', pitala je jedna učenica.
'Mi smo negdje stvarno pri dnu, na samom dnu. Ja ću prenijeti premijeru da mora za iduću godinu to drugačije planirati, ali jako smo tu u lošoj poziciji i sad je ideja da se to bitno poveća. Na vama je da gnjavite nas, a da ja onda gnjavim premijera, i da onda on gnjavi gdje treba gnjaviti. Ali morate biti glasni. Recimo vaši kolege u Francuskoj u srednjim školama, kad se bilo što dovede u pitanje onda oni izađu na ulice', rekao je Šustar.
Ministra smo pitali znači li to da učenike onda poziva na prosvjed.
'Ja se toga ne bojim, ja se toga iskreno ne bojim. Jedan vid demokracije su i prosvjedi. Ako je netko buntovan onda bi to trebali biti vi, to ne znači samo se buniti, ali to je isto tako dio demokracije', odgovorio je Šustar.
Na pitanje učenicima koliko ih je zadovoljno trenutnim sustavom obrazovanja, nitko se nije oglasio. No, kada smo ih pitali tko je nezadovoljan u zraku su bile sve ruke.
'Jooj da. S jedne strane je sustav zastario treba ga inovirati zato ova reforma dolazi u pravo vrijeme koja se tiče srednje i osnovne škole i koja će imati utjecaj na sveučilište, a planiramo i reformu sveučilišta. Kao neka stara mašina, staro ćemo malo maknuti i staviti novu, jer sustav je zastario i tu imate pravo', reagirao je ministar.
Preširoko obrazovanje?
'Ne mislite li da je naše obrazovanje nepotrebno preširoko? MI u gimnaziji imamo 17 predmeta', bilo je iduće pitanje za ministra.
'Imamo primjer naše čitanke koja ima otprilike 300 stranica, udžbenika od 150 stranica i radne bilježnice od 50 stranica što čini 500 stranica. Uz tih 500 stranica imamo 13-ak lektira', nabrojao je jedan od učenika.
'Preširoko je to. Treba naći načina kako da se to suzi jer kad pogledate dobra svjetska i europska iskustva nema toliko predmeta, nego ih ima manje. Mora biti puno veća izbornost to je nešto što se predviđa novom reformom, ali definitivno tih 17 predmeta. Pa ja mislim da se vi nakon 2 mjeseca više ničeg ne sjećate', odgovorio je Šustar.
'Što se tiče informatike u srednjim školama, zanima me zašto ona nije obavezan predmet s obzirom da živimo u izrazito tehničko doba', još je jedno od pitanja.
'Informatika kao zasebni da, ali pod uvjetom da ne bude 18 predmet, nego da će ići na kakvo takvo rasterećenje', odgovorio je ministar.
Osim Vukovara i u Knin
'Mi smo sad išli prošli tjedan na izlet u Vukovar, npr. mi smo išli u osmom razredu i sad u srednjoj i puno je drugačija perspektiva sada kada smo stariji', ispričali su učenici ministru.
'Ono na čemu mi radimo je osim Vukovara, da se ide u Knin. Zašto Knin - zato što je Vukovar iznimno tragično iskustvo za našu državu, a Knin je pobjeda', objasnio je ministar koji je učenicima zahvalio na svemu.
'Vi koji sada imate ispite puno, puno sreće, ako nešto možemo pomoći javite se, ali uživajte', poručio im je.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr