Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Zemlja znanja: Ivicu Đikića, znanstvenika svjetskog glasa, odveli smo u dubrovačke školske klupe.


Dok se još uvijek čeka rasplet oko provođenja kurikularne reforme, kroz projekt Zemlja znanja otkrivamo koje gradivo bi mijenjali učenici, ali i profesori. Ovoga puta u dubrovačke školske klupe vratili smo svjetski priznatog znanstvenika - Ivicu Đikića.

Sa znanstvenikom svjetskog glasa, Ivicom Đikićem, provjerili smo matematičko gradivo.

'Ja mislim da je učenicima osnovni problem nepoznavanje hrvatskog jezika. Jer najveći je problem zadatak koji je zadan tekstualno prevesti na matematički jezik', smatra profesorica matematike Jelena Varezić.

'Učenici će uvijek se žaliti da im je previše, da im nije interesantno tako da se mora naći određeni kompromis', kaže Ivica Đikić.

Znanstvenik poznat po istraživanjima tumora poslušao je i što je gimnazijalcima u biologiji višak.

'Nema potrebe da uče samo o tumorima jezika i usta. Trebali bi učiti o tumorima kao bolesti i zašto nastaju kako nastaju', kaže Đikić.

Na geografiji uči se o vrstama tla, klimama.

Od osnovne škole detaljno se uči o broju stanovnika u svjetskim gradovima ili o rižištima Azije. Ne čudi onda nepoznavanje - vlastite zemlje.

A što i koliko će se toga mijenjati u hrvatskom školstvu, te tko će promjenu provesti i dalje je upitno.

'Politika u školama ne treba biti. Škola treba biti vođena od stručnjaka, pedagoga, profesora koji rade i učenika koji daju svoje komentare', kaže Đikić.

Svi su ih imali priliku čuti u minutama 'Zemlje znanja' na Novoj TV. Sada je pitanje hoće li se školstvo na kraju, krojiti po mjeri onih kojih se to najviše i tiče.