Vatrogasni piloti iz zračne baze Zemunik posljednjih dana nisu imali predaha. Posla ne nedostaje, ali piloti poručuju kako nema predaje, jer gašenje požara je njihov posao.


U razgovoru za Dnevnik Nove TV zapovjednik protupožarne eskadrile, bojnik Davor Turković, rekao nam je s kakvim se sve izazovima susreću dnevno piloti i koliko im je naprono biti čitav dan u zraku i iznad požarišta.

Gospodine Turkoviću, u kontaktu ste s pilotima, kakvo je sada stanje - jesu li požari pod kontrolom? Koliko je vaših snaga na terenu?

Pa od svih požara koji su trenutno na Jadranu gašeni sa zračnim snagama, jeedini požar koji je lokaliziran je onaj u Istri, dok požari na Pelješcu i Korčuli još uvijek nisu stavljeni pod nadzor. Mi smo danas u zraku imali 3 kanadera, 2 air tractora, 2 helikoptera Mi-8. Te su se snage izmjenjivale i selile s požara na požar, onako kako je situacija diktirala, međutim, najvjerojatnije ćemo u noć ući s oba ta požarišta aktivna.

'LJUDI GASE ALI NE MOGU DRŽATI POŽAR' Vatra se proširila posvuda, premijer Milanović obišao opožarena područja na Pelješcu

Vidjeli smo da su vatrogasci bez vas gotovo, pa bespomoćni - što vam najviše otežava situaciju?

Pa trenutnop situaciju najviše otežava to što imamo dva aktivna požara, koji razvlače snage i ono što je nesretna činjenica jest da smo mi požar na Korčuli bili zapravo triput ugasili, međutim zbog izuzetno nepovoljnih meteo uvjeta, dakle kombinacije vrućine i vjetra, ti su se požari opet aktivirali.

Brzo ste reagirali, u pogonu su svi zrakoplovi, cijeli dan ste na požarištima - stignu li se posade uopće odmoriti?

Posade imaju propisano radno ograničenje, rotiramo se, odmaramo se. Možda teže nego posadamaje tehničkom osoblju, koje sve te zrakoplove mora pripremiti za let, a rade u izuzetno teškim uvjetima. Oni zapravo pripreme tu tehniku da bi mi mogli ići na požar i mi navečer vratimo tu tehniku s kvarovima, tehniku koja zahtjeva tehničke i korektivne preglede i oni tako sve pripreme za ujutro i to se tako ponavlja već mjesec dana.

Nemate nimalo lagan posao - koliko puta ste, primjerice, samo danas sletjeli na more i vratili se ponovno na požarište?

Sve naše posade u prosjeku dnevno bace stotinjak (vodenih) bombi, budući da su sva požarišta u neposrednoj blizini mora. Posao sam po sebi i nije toliko težak, dakle mi smo protupožarni piloti i to nam je posao, zato postojimo. Ono što je jako frustrirajuće i razočaravajuće jest što nam se konstantno aktiviraju već ugašeni požari i trošimo resurse. To nas sprječava da idemo dalje i zapravo danima već tapkamo na Korčuli i to nam torši resurse za dalje, a ove vrućine će se nastaviti.

Vezani članci Wingf for Life Najemotivnija utrka na svijetu i ove godine ujedinit će svijet: "Toliko je pozitivne energije na jednom mjestu. Zaboraviš granice i bol" U rad puštena Vjetroelektrana Korlat - 4 Top investicija u zadarskom zaleđu, u rad je puštena vjetroelektrana vrijedna pola milijarde kuna: "Imamo, hvala Bogu, i bure i juga"

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook