Novi tramvaj ZET-a predstavili su gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević i njegovi zamjenici u prostorijama Zagrebačkog električnog tramvaja d.o.o.
Očevid u tijeku
FOTO Užas u Zagrebu: Žena ubila članicu obitelji. Cure prvi detalji
prenapuhane cijene
"Tražio je 360.000 eura, mi ponudili 168 tisuća i kupili": Hrvati otkrili kako spustiti cijenu nekretnine
Izvanredno stanje
VIDEO Dramatični prizori iz susjedstva: Grad i naselja pod vodom, došla je i do krovova
Josip Bilaver, državni tajnik u Ministarstvu mora, rekao je da ga veseli što je upravo Končar proizveo ovaj model.
"Ovo je prvi od 40 tramvaja koji će biti isporučeni ZET-u", rekao je.
Vlada će sufinancirati i buduće projekte koje Grad Zagreb bude razvijao, dodao je.
"Ovo je povijesni dan i za Grad Zagreb i za ZET, ovo je prvi tramvaj koji je stigao u grad nakon 15 godina. Nama se dogodilo da smo grad koji 15 godina nije obnavljao svoj javni prijevoz. Drago mi je da je Končar pobijedio na natječaju. Nema puno gradova u svijetu u kojima se tramvaji proizvode u istom gradu. Zahvalan sam što je Končar isporučio tramvaj prije roka", rekao je Tomašević.
Najavio je kupnju još 40 dužih niskopodnih tramvaja. Napravit će se novi međunarodni natječaj za kupnju novih 40 tramvaja.
"Tako da govorimo o kupnji 80 tramvaja, to je ogromna investicija i to će dovesti do toga da nam je javni prijevoz udobniji, sigurniji..." najavio je zagrebački gradonačelnik.
Rekao je da jedan tramvaj košta dva milijuna eura.
Kazao je i da novi tramvaj ima novi senzor za prebrojavanje putnika.
Senzori se nalaze kod ulaznih vrata i određuju broj putnika. Taj podatak je dobar jer govori o opterećenosti linija, rečeno je na predstavljanju.
Državnog tajnika Josipa Bilavera novinari su pitali o izvješću o nesreći na Jadroliniji.
"Imali smo zahtjev obitelji za obeštećenje. Na njihovo traženje smo odgovorili, s njihovim odvjetnicima razgovaramo", rekao je kratko.
O tramvaju
Tramvaj je dužine 20,8 m, kapaciteta 115 putnika, prilagođen je osobama s invaliditetom, opremljen je videonadzorom, USB priključcima i sustavom za brojenje putnika, a vijek eksploatacije mu je 35 godina. Novost je i njegova inovativna tehnologija koja smanjuje potrošnju električne energije vraćanjem energije kočenja u mrežu. Vrijednost ugovora iznosi 47,2 milijuna eura s PDV-om, a novo vozilo u cijelosti je financirano u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
Iz Končareve radionice
Na Facebooku Grada Zagreba u ponedjeljak je objavljeno:
"Jutros je na Trešnjevačku remizu iz Končareve radionice stigao prvi od 40 novih niskopodnih tramvaja NT2400.! 💙💛
Ovo je prvi veliki iskorak u tramvajskom javnom prijevozu nakon 15 godina, a prije nego što krene u redovnu vožnju, novi tramvaj proći će fazu testiranja.
Isporuci modernog vozila prisustvovao je gradonačelnik Tomislav Tomašević, istaknuvši kako je riječ o još jednom velikom koraku prema boljoj, sigurnijoj i kvalitetnijoj mobilnosti u Zagrebu."