Ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak istaknuo je na sjednici Vlade da je proces privatizacije trogirskog brodogradilišta dugo trajao - tri godine u vrijeme globalne recesije, no na kraju je ipak napravljen i prihvaćen realan program restrukturiranja.
Ugovorom je utvrđeno da Vlada, uz otpis potraživanja nastalih preuzimanjem kredita za koje su izdana državna jamstva, dodatno snosi troškove restrukturiranja u iznosu od 380 milijuna kuna.
Radi se o 151,6 milijuna kuna zbog usporavanja proizvodnog procesa i nedostatka poslova, 14,4 milijuna zbog očekivanih gubitaka u izgradnji ugovorenih brodova, 164 milijuna zbog očekivanih gubitaka u izgradnji novih planiranih brodova, te 50 milijuna kuna za zbrinjavanje viška zaposlenih.
U ovoj godini će se uplatiti 130 milijuna kuna, u idućoj 150 milijuna, a u 2015. godini 50 milijuna kuna, dok će sredstva za zbrinjavanje radnika biti isplaćena po dostavi troškovnika i odobrenog plana zbrinjavanja HZZ-a. Osim toga, predviđena je isplata 20 milijuna kuna ekvivalenata državnih potpora za avansna jamstva za novogradnje brodova.
>> 'Pričaju da je država preskupa, koga sada to kritiziraju, sami sebe?'
Končar pak mora za restrukturiranje ukupno isplatiti 2,04 milijarde kuna, i to 134 milijuna kuna do kraja ove godine, 310 milijuna u idućoj godini, 294 milijuna u 2015. godini, 264 milijuna kuna u 2016. godini, a preostali iznos do ispunjenja uvjeta od najmanje 40 posto ukupnih troškova restrukturiranja do završetka roka restrukturiranja, 1. srpnja 2018. godine.
Kao sredstvo osiguranja Končar je pristao staviti pod hipoteku zemljište u Istri, procijenjeno na 3,3 milijuna eura, a ostatak do iznosa od 75 milijuna kuna pokriva korporativno jamstvo društva Kermas Ltd.
Što se tiče raspolaganja dionicama, kupac se obvezao da do 1. srpnja 2018. godine neće prodavati ni zalagati 50 posto plus jednu dionicu, niti preostale kupljene dionice, bez suglasnosti Vlade.
Također je dogovoreno da ako u roku 12 mjeseci od dana potpisivanja ugovora Končar sazna da trogirski škver ima neke skrivene obveze, dužan je o tome obavijestiti AUDIO, a država će snositi te troškove.
Budući da se u sklopu restrukturiranja Brodotrogira trebaju izgraditi marina i servis za megajahte, za provedbu toga nužno je zadiranje u prostorni plan Splitsko-dalmatinske županije kako bi se ishodile dozvole za građevinske radove. Končar je stoga inzistirao da se u preambuli ugovora utvrdi kako će se, ako ne dobije potrebne dozvole, te dozvole ishoditi po zakonu o strateškim investicijama, koji je u pripremi.
Europska komisija odobrila je 20. ožujka dopunjeni program restrukturiranja Brodotrogira pa će nakon subote Hrvatskoj ostati za rješavanje još privatizacija riječkog 3. maja. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook
Pročitajte i ovo
siguran u većinu
Plenković komentirao potez SDP-a, ali i mogućnost povratka Vilija Beroša u Sabor: Milanovića nazvao plagijatorom
"Nema osnove"
Vlada o SDP-ovom prijedlogu za opoziv Plenkovića: "Još jedan klevetnički uradak poražene oporbe..."