Najveći vojni posao, onaj za remont MIG-ova u Ukrajini težak oko 130 milijuna kuna, pao je na mitu od oko 10.000 eura. USKOK je podignuo optužnicu protiv dvije osobe. Sumnjaju da je hrvatski časnik, inače član Povjerenstva ministarstva obrane, podmićen ne bi li pomogao Ukrajincima da dobiju posao remonta. O cijelom slučaju danas su za Novu TV progovorili svi akteri.


 

Milijunski posao s MIG-ovima - podmazan mitom

Vezani članci Policijska akcija Zeko (Foto:MUP) Ovjeravali bjanko zadužnice i varali trgovačka društva od kojih su naručivali robu bez ikakve namjere plaćanja Slika nije dostupna Podignuto 17 optužnica zbog korupcije na osječkom Pravnom fakultetu

Poletjeli su u Ukrajinu na remont, sumnja USKOK, nakon što je člana tehničkog Povjerenstva MORH-a, koje je odlučivao o tome podmitio predstavnik njihove tvrtke u Hrvatskoj i BIH.

Hrvatski časnik tražio je 50, a kad je sve bilo gotovo u dva navrata uzeo oko 10.000 eura. USKOK tvrdi da je isto tražio i od Rumunja, no nisu mu pristali platiti.

"Imali su utjecaj na odabir najboljeg ponuđača otprilike koliko imam i ja utjecaj na rast populacije mravaca u donjem toku rijeke Amazone", tvrdi umirovljeni brigadir Ivan Selak, probni pilot HRZ-a.

Ovako danas reagira probni pilot, koji je u ukrajinskom zavodu, ali i Hrvatskoj, nadzirao i testirao - sve sporne borbene lovce.

"Oni koji su, ako su, primili neku lovu, neka odgovaraju. To nema nikakve veze s tehničkom ispravnošću ili neispravnošću zrakoplova", kaže Selak.

Cijena najvećeg vojnog posla u mandatu Milanovićeve Vlade - oko 130 milijuna kuna.

"Bivša je Vlada donijela najbolju moguću odluku u tom trenutku", kaže bivši ministar obrane Ante Kotromanović.

Uz 7 svojih, Hrvatska je od Ukrajinaca kupila još 5 rabljenih zrakoplova. Sve do nedavno prizemljila ih je istraga oko remonta. Sada lete!

Bivšem SDP-ovom ministru obrane, koji podsjeća da je i sam prijavljivao navodne 'muljaže' oko natječaja, to je najspornije.

"Pozivam sadašnje vodstvo MORH-a da ispita tko je donio nezakonitu odluku i na taj način prizemljio avione. Mjesecima su ležali na stajanci i propadali i tko je učinio materijalnu štetu Hrvatskoj", kaže Kotromanović.

"Piloti bi sjeli na metu samo da polete", ističe umirovljeni general Josip Štimac, bivši zapovjednik HRZ-a.

Nekadašnji zapovjednik HRZ-a, među žestokim je kritičarima. Otvoreno je zagovarao drugu, rumunjsku ponudu.

"Da je remont bio korektan i korektno obavljen, ja uopće ne bih dizao frku. Ja sam samo vidio da od tog remonta i ugovora, da to može biti katastrofa za RH", kaže Štimac.

U razotkrivanju prijevare koja je dovela do optužnice, istražiteljima su pomogle i SMS poruke.

"Da smo znali, naravno da bi bili to prijavili, te ljude maknuli od tog posla, da smo imali sumnje", ističe bivši pomoćnik ministra obrane Viktor Koprivnjak.

USKOK-ova istraga, nije se bavila ispravnošću MIG-ova. No, ovime nije gotova. I dalje pokušavaju doznati - podrijetlo dijelova koji su ugrađivani.

USKOK podigao optužnice zbog primanja i davanja mita

Uskok je podigao optužnicu protiv J.Č. i I.J. zbog kaznenih djela primanja i davanja mita. Riječ je o dvojcu koji je tražio mito za odluku o remontu hrvatskih MiG-ova.

USKOK je, nakon provedene istrage, pred Županijskim sudom u Zagrebu podigao optužnicu protiv dvojice hrvatskih državljana J. Č. (1957.) i I. J. (1960.) zbog počinjenja kaznenih djela primanja i davanja mita, priopćeno je iz Ureda za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta. 

USKOK je istragu protiv ovog dvojca pokrenuo sredinom ove godine, a tada je neslužbeno objavljeno da se radi o Josipu Čoviću i Ivici Josipoviću. 

Prvooptuženom se na teret stavlja da je, od 12. prosinca 2011. do kraja veljače 2016. godine, u Zagrebu, kao načelnik Odjela održavanja i remonta Zrakoplovno-tehničkog zavoda i kao voditelj stručnog tima MORH-a za provjeru i član tehničkog Povjerenstva MORH-a zadužen za utvrđivanje tehničke sposobnosti izvršenja remonta borbenih aviona MiG-21 u remontnim zavodima potencijalnih izvršitelja te član Povjerenstva MORH-a za analizu izvodivosti i isplativosti remonta, u tijeku postupka koji je prethodio odabiru tvrtke koja će biti pozvana da dostavi ponudu, od zastupnika dvaju inozemnih društava zatražio novčanu nagradu od 50 tisuća eura.

Zauzvrat bi, kao član povjerenstva MORH-a, bez obzira na stvarnu tehničku sposobnost potencijalnih izvršitelja za obavljanje remonta aviona, osigurao pozitivno mišljenje i prednost u obavljanju posla kapitalnog remonta i nabavke dodatnih aviona MiG-21 onom potencijalnom izvršitelju koji pristane isplatiti mu zatraženi novčani iznos.

Zastupnici jednog društva na takvu rabotu nisu pristali, ali je pristao drugookrivljeni koji mu je i obećao isplatu traženog iznosa. 

Posao je doista ugovoren i realiziran, a USKOK Čovića optužuje da je u dva navrata, tijekom siječnja i veljače 2016. godine, preuzeo najmanje 10 tisuća eura. 

Prije pola godine mediji su objavili kako postoji pokajnik koji je USKOK-u ispričao vrijeme isplate mita i iznose, no tada se tvrdilo da su obje tvrtke koje su sudjelovale na natječaju davale novac predstavnicima hrvatskog naručitelja. 

Ugovor o remontu potpisan je u srpnju 2013. godine s ukrajinskim zavodom Ukrspecexport, a prema ugovoru MORH je remont trebao platiti 133 milijuna kuna. 

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr