Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Konkurentnost nema alternativu

Predstavljeno novo izdanje Bijele knjige, predsjednica Uprave United Grupe otkrila kako su izgledali njezini počeci na konkurentnom tržištu

Panel rasprava na predstavljanju novog izdanja Bijele knjige
Panel rasprava na predstavljanju novog izdanja Bijele knjige Foto: DNEVNIK.hr
Predstavljena je knjiga ''Konkurentnost nema alternativu'' Udruženja stranih ulagača u Hrvatskoj. Riječ je o knjizi koja se bavi poslovnom klimom koja potiče brzinu odlučivanja i odvijanja investicijskih poslovnih procesa. Na predstavljanju je, među ostalima, govorio i ministar financija Zdravko Marić.

 

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Vojska se zanijela Ministarstvo obrane porukom podiglo prašinu u javnosti: "Ne bacaj petarde! ... Upali eksploziv i baci bombu!" Promo materijali - 3 OBNOVA NAKON POTRESA Novih kuća još nema, ali država će potrošiti dva milijuna kuna na kemijske, kape i kišobrane: ''Kriva'' je Europska unija

Novo izdanje Bijele knjige 2020. Udruženja stranih ulagača u Hrvatskoj pod naslovom "Konkurentnost nema alternativu" predstavljeno je u ponedjeljak prijenosom online.

Na promociji se najprije obratio  Mladen Fogec, predsjednik Udruženja stranih ulagača u Hrvatskoj (FICC). Kazao je da bi knjiga trebala otkriti kako poluotvorena vrata potpuno otvoriti kako bi Hrvatska bila što poželjnija stranim investitorima.

''Mi se zasad susrećemo s činjenicom da sve ostaje na pojedincu i njegovoj dobroj volji. Dok se način ulaganja ne ujednači, u zemlji nećemo imati puno uspjeha. Ali mi smo optimisti, a i strani investitori su jer Hrvatska je prekrasna zemlja'', poručio je Fogec.

Riječ je imao i ministar financija Zdravko Marić, koji je kazao da je dosad 10 milijardi kuna iz proračuna isplaćeno za održavanje radnih mjesta, a otkrio je da su na COVID potrošene oko 32 milijarde kuna. ''Utjecaj COVID-a mora biti što jednokratniji i što kraći'', kazao je. Za Bijelu knjigu kazao je da na analitički način pristupa aktualnom stanju, a fokus stavlja na reformski dio.

''U onom trenu kada pandemija i sve vezano za nju počne jenjavati, bit će ključno kako iskočiti iz startnog bloka. Bit će važno imati dobar start i vjetar u leđa bit će presudan. Ne bismo smjeli ponoviti određene greške i propuste koje smo imali u proteklom razdoblju i trebali bismo učiniti sve da dosegnemo pretkrizni BDP'', poručio je ministar.

Kaže da mu se u smislu oporavka zemlje sviđa Bijela knjiga. ''Naglasak se stavlja na reformski dio, kako olakšati uvjete poslovanja i dati doprinos koji država i treba davati'', kaže Marić i dodaje da ''sada imamo pozitivan pritisak da prionemo reformskom poslu''.

Nedostatak Hrvatske - zastarjeli zakon

Održana je i panel-rasprava "Konkurentnost i ulaganja koja pokreću gospodarski rast", na kojoj je sudjelovala i predsjednica Uprave Uniteg Grupe Victoriya Bocklag. Ona je najprije govorila o vlastitom poslovnom putu i uspjehu u Hrvatskoj.

''Vaša tema je konkurentnost, no ja sam osobno rođena u nekonkurentnom okružju. Imala sam 13 godina kada se raspao Sovjetski Savez, a nakon završetka studija došla sam u Ukrajinu. Radila sam u dvjema velikim privatnim tvrtkama u Ukrajini, a zatim sam prešla u Srbiju. Taman su bili uložili u start-up tvrtku i preseljena sam kako bih pomogla u tome. Ostala sam ovdje od tada. Tvrtku smo izgradili od start-upa do ovoga danas. Danas imamo 11 milijuna pratitelja, a počeli smo s dvije tisuće'', ispričala je Bocklag.

Kada je riječ o strategiji United Grupe, Bocklag je objasnila da je ta tvrtka uvijek naginjala proširenju na različita tržišta. ''Kompetitivnost na tržištu jedna je od glavnih točki strateškog plana. Stup našeg plana su produkti, usluge i sadržaj. Drugi stup je i korisnička podrška. Ukratko, uspješni smo na većini tržišta i nastavljamo se razvijati i rasti'', kazala je.

Na pitanje koja je, prema njezinu mišljenju, najveća prednost Hrvatske, Bocklag je kazala da je Hrvatska uvijek bila strateški dobra zemlja. ''Članica je EU-a, jedna od najstabilnijih zemalja u regiji, a Vlada je dobro reagirala u pandemiji'', rekla je. Otkrila je da i je nedostatak Hrvatske zastarjeli Zakon o medijima zbog kojega su morali nekoliko puta odgađati kupnju akvizicija u Hrvatskoj. ''To je za medije vrlo osjetljiva situacija. S druge strane imate operatere koji jednostavno ne mogu konkurirati. Imate programe koje ljudi gledaju i vole, a s druge strane Zakon koji omogućava ukidanje s tržišta'', pojasnila je.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene