Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Higijena spolovila, ulošci, prihvatljivi i neprihvatljivi dodiri. Sve to čeka učenike u petom razredu u okviru zdravstvenog odgoja.


Velik dio gradiva već se uči kroz predmete biologije, prirode i društva, tjelesne kulture. No zdravstveni dio postaje i sastavnim dijelom sata razrednika koji će voditi sami razrednici, profesori, pedagozi, psiholozi. Njihovo usavršavanje je počelo, no za stvarnu implementaciju malo je vremena.

Vezani članci Slika nije dostupna Dio djece ipak će učiti da je masturbacija štetna, a homoseksualnost neprirodna? Slika nije dostupna Više od pola milijuna učenika ponovno u školskim klupama

>> U petom će razredu učiti o masturbaciji, u prvom srednje o pravima žena

'Ono što jesmo, krenuli smo s promjenom kurikuluma, s dorađivanjem, pokušali smo vidjeti što smo imali, što je novo', kaže pedagoginja Zvjezdana Bezlaj iz II gimnazije u Zagrebu.

Gradivo novog predmeta dijelom je i gradivo već postojećih predmeta, ali je zamišljen i kao sat razredne zajednice, u trajanju do 12 školskih sati.

'Mi ničim nismo imperativno htjeli zahtijevati da to mora biti u nekoj dinamici - u listopadu 2 sata, u studenome 2 - nego će razrednici sukladno drugim obvezama planirati te sadržaje tijekom godine', pojašnjava Vinko Filipović, ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje.

Jedna od tema novog predmeta bit će i seksualni odgoj. 'Uvijek kad bilo što slično tome profesor spomene, bude smijeh, ne shvaća se ozbiljno, ipak ti to profesor govori', kaže gimnazijalac David.

Osnovci će, primjerice, učiti o masturbaciji, ulošcima, prihvatljivim i neprihvatljivim dodirima. 'Bilo bi mi malo čudno, lakše bi mi bilo doma o tome pričati', kaže jedna učenica, a njezin kolega David dodaje: 'Mislim da primarno roditelj treba razgovarati s djetetom o tome, a škola se ne smije praviti da je to tabu tema i da to ne postoji.'

Stručna su usavršavanja razrednika, pedagoga, psihologa počela. 'Oni bi trebali moći stati pred učenike i formulirati ono što im žele prenijeti i to im prenijeti', ističe dr.sc. Marina Kuzman, koautorica Kurikuluma zdravstvenog odgoja. Njezin kolega dr.sc. Aleksandar Štulhofer dodaje: 'Moj zadatak je više-manje ohrabriti i reći 'OK, imamo nešto što je relativno kontroverzno, svi ste izgubljeni, ne znate kud ni šta''.

Zdravstveni odgoj trebao bi pomoći da se teorija iz školskih klupa prenese u praksu svakodnevnog života.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju