Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Apsurdno

TRAJEKTI SVAKOG LJETA POSKUPLJUJU 20 POSTO Jeftinije avionom do Pariza nego trajektom do Molata!

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Od Zadra do Pariza jeftinije je nego do Molata - i to je moguće.

Dok nisko-tarifni zrakoplovni prijevoznici, uz subvencije, cijenama privlače turiste, trajekti na Jadranu svakog ljeta poskupljuju za 20 posto. Najveći udar na džep je onima koji ljetuju na udaljenim otocima. Četveročlanoj obitelji trošak za trajekt može iznositi i do 1.500 kuna!

Pročitajte i ovo Ilustracija Papreno FOTO "Cijene kao u hotelu s pet zvjezdica!" Šokirani čitatelj poslao nam je račun nakon što je na trajektu naručio dva mala piva Otok Hvar - 1 skupocjeno ljetovanje Dnevnik Nove TV na našem najskupljem otoku: Pogledajte koliko čak i tamo cijene variraju

Niskotarifnim letom na ljetovanje za 200 kuna. No, stane li se u red za udaljenije otoke, oduševljenje brzo splasne.

'Trajekt u Grčkoj na većoj udaljenosti plaćali smo manje nego trajekt od Zadra do otoka na kraćoj liniji', rekla je turistica Bettina iz Austrije.

Svakog ljeta cijene skaču za 20 posto, pa su pojedine linije postale skuplje čak i od prijevoza zrakoplovom. Za jednu osobu s automobilom trajekt od Zadra do Molata stoji 204 kune, dok se niskotarifni let od Zadra do Pariza može naći već po cijeni od 150 kuna.

Iznenađenje na trajektu koji je plovio s Cresa na kopno

Dok niskotarifnim prijevoznicima posao raste, model sufinaciranja traže i otočani za trajekte. 'Da nekako omogućimo ljudima na otoku koji se bave turizmom da budu jednako konkurentni kao i na kopnu', rekao je Denis Barić, predsjednik Otočnog sabora, za Dnevnik Nove TV. Ali teško je istovremeno biti i konkurentan i skup.

Primjerice, povratna karta za četveročlanu obitelj od Splita do Visa stoji 1064, do Vele Luke 1420, a do Lastova 1468 kuna. 'Turist može jedan do četiri dana boraviti u apartmanima za taj putni trošak', kaže Barić.

U Agenciji za obalni linijski promet kažu, to je zasad jedini način da trajektni sustav ostane održiv jer od 48 koncesioniranih linija na Jadranu samo ih je 5 rentabilno. Zima je preduga, a trajekti su tada poluprazni i ljeto doslovno ostaje za nadopunu zarade.

Umjesto poskupljenja, koje se događa svake godine od početka lipnja do kraja rujna, otočani traže sasvim suprotno - subvencije kakve imaju niskotarifni zrakoplovni prijevoznici i pojeftinjenje po uzoru na skandinavske zemlje, u kojima su trajekti gotovo besplatni za sve koji putuju na otoke. Od svega toga, kako doznajem, zasad ipak ništa. I dalje će biti daleko isplativije doletjeti, nego u Hrvatskoj plaćati vožnju autocestama, pa onda još i plovidbu trajektom.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene