Grupa stručnjaka koji su sudjelovali u izradi nacionalnog kurikuluma za nastavni predmet Biologija uputila je otvoreno pismo resornome ministru Pavi Barišiću u kojemu optužuje akademike Ivicu Kostovića i Vladimira Paara za neetično postupanje tijekom stručne i javne rasprave.
Pročitajte i ovo
MZOS poziva na konsenzus
'Kurikularna reforma iznad je partikularnih interesa'
O promjenama
Dva 'najraščupanija pojedinca' poboljšavaju hrvatski obrazovni sustav
"Smatramo kako se radi o neetičnom postupanju koje u pitanje dovodi profesionalni integritet, osnovu znanstvenog i akademskog djelovanja, šalje štetnu poruku svim dionicima sustava odgoja, obrazovanja i znanosti te, prepisujući dokumente druge države bez jasnog referenciranja, u nezavidan položaj dovodi Republiku Hrvatsku i njezin sustav odgoja i obrazovanja."
Oni tvrde da su ovi akademici priloge poslane na javnu raspravu izravno kopirali iz dokumenata koje je dio članova stručne radne skupine izradio u svom dosadašnjem radu kao i iz dokumenata obrazovne politike Republike Srbije bez navođenja autora i izvora.
Otvoreno pismo prenosimo u cijelosti.
"Poštovani, slijedom medijskih napisa o neetičnom postupanju pojedinaca u okviru Cjelovite kurikularne reforme želimo Vas obavijestiti da kao Stručna radna skupina za izradu nacionalnog kurikuluma nastavnog predmeta Biologija upućujemo Otvoreno pismo ministru znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske gospodinu prof. dr. sc. Barišiću. Ukazivanje na neetično ponašanje smatramo našom građanskom i profesionalnom obvezom i dužnošću.
Neetično postupanje odnosi se na priloge stručnoj raspravi o prijedlogu Nacionalnog kurikuluma nastavnog predmeta Biologija te prijedlogu Dokumenta prirodoslovnoga područja kurikuluma koje je 19. travnja 2016. poslao gospodin Ivica Kostović s adrese ikostov@hiim.hr - http://www.kurikulum.hr/strucna-rasprava-biologija/.
8. rujna 2016. gospodin Vladimir Paar je pod vlastitim imenom u sustavu e-savjetovanja (kroz sustav e-građanin) objavio identičan prilog javnom savjetovanju sa zainteresiranom javnošću u kojem je na dnu potpisan gospodin Ivica Kostović - https://esavjetovanja.gov.hr/ECon/MainScreen?entityId=3739.
Stručna radna skupina je u svojim odgovorima na stranicama 52. – 73. obradila prilog gospodina Ivice Kostovića - http://www.kurikulum.hr/wp-content/uploads/2016/06/Odgovori-SVI_stru%C4%8Dna-rasprava-Biologija.pdf. Prilikom odgovora utvrđeno je da je prilog gospodina Ivice Kostovića izravno kopiran iz:
A) Dokumenata koje je dio članova stručne radne skupine izradio u svom dosadašnjem radu
Prva dva dijela teksta priloga gospodina Ivice Kostovića uradak su članica skupine prof. dr.sc. Ines Radanović, dr.sc. Diane Garašić, doc.dr.sc. Žaklin Lukša i prof. Valerije Begić koje su uz još nekoliko kolegica i kolega koautorice preuzetih izvora.
Izvori su sljedeći:
1. Radanović, I., Lukša, Ž., Garašić, D., Bastić, M., Marković, N., Furlan, Z., Dolenec, T., Begić, V., Kapov, S., Štiglić, N., Petrač, T., (2011.) Izvješće o provedbi projekta - ispiti vanjskog vrednovanja iz Biologije u osmim razredima u školskoj godini 2010./2011., NCVVO, Zagreb http://dokumenti.ncvvo.hr/OS/Izvjesca/izvjesce_bio_2010_2011.pdf
2. Radanović I., Garašić D., Kapov S.: Strategija izrade pitanja za nacionalne ispite u osnovnoj školi 2010/11. - izrađeno za NCVVO -a 2011. godine.
B) Dokumenata obrazovne politike Republike Srbije, bez navođenja autora i izvora
Treći dio teksta priloga gospodina Ivice Kostovića je službeni materijal iz obrazovnog sustava susjedne države iz 2010. godine koji je objavljen u Službenom glasniku Republike Srbije. Tekst u prilogu stručnoj raspravi u potpunosti je identičan integralnom tekstu bez navođenja izvora. Cjeloviti tekst moguće je pronaći na sljedećoj poveznici:
3. Pravilnik o opštim standardima postignuća - obrazovni standardi za kraj obaveznog obrazovanja ("Sl. glasnik Republike Srbije - Prosvetni glasnik", br. 5/2010) http://www.rckanjiza.edu.rs/wp-content/uploads/2013/11/STANDARDI-KRAJ-OSNOVNE.pdf
Smatramo kako se radi o neetičnom postupanju koje u pitanje dovodi profesionalni integritet, osnovu znanstvenog i akademskog djelovanja, šalje štetnu poruku svim dionicima sustava odgoja, obrazovanja i znanosti te, prepisujući dokumente druge države bez jasnog referenciranja, u nezavidan položaj dovodi Republiku Hrvatsku i njezin sustav odgoja i obrazovanja. Ovi postupci u pitanje dovode regularnost postupaka stručne rasprave i javnog savjetovanja sa zainteresiranom javnošću u okviru Cjelovite kurikularne reforme.
Otvorenim pismom molimo ministra znanosti i obrazovanja da poduzme sve što je u njegovoj moći kako bi se ova situacija razriješila i kako bi se zaštitio ugled svih zaposlenih u sustavima odgoja, obrazovanja i znanosti i hrvatske akademske zajednici u cjelini."
U potpisu su navedeni svi uključeni u izradu kurikuluma Biologije: Žaklin Lukša, Gimnazija Josipa Slavenskog, Čakovec (voditeljica), Valerija Begić, Osnovna škola Sesvetski Kraljevec, Zagreb, Karlo Horvatin, Prirodoslovna škola Vladimira Preloga, Zagreb, Dubravka Karakaš, Osnovna škola Sesvete, Sesvete, Petra Korać, Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Biološki odsjek, Zavod za molekularnu biologiju, Ozrenka Meštrović, Osnovna škola Antun Gustav Matoš, Vinkovci, Zrinka Pongrac Štimac, V. gimnazija, Zagreb, Ines Radanović, Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Biološki odsjek, Sunčica Remenar, Obrtnička škola za osobne usluge, Zagreb, Damir Sirovina, Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Biološki odsjek, Dalibor Sumpor, Srednja škola Tina Ujevića, Kutina.
Otvoreno pismo potpisuju i članice stručne radne skupine iz redova Agencije za odgoj i obrazovanje: više savjetnice za biologiju Diana Garašić i Marina Ništ. Potpisnici su i članovi stručne radne skupine iz redova Ekspertne radne skupine: Ružica Vuk, Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, te Boris Jokić, Institut za društvena istraživanja u Zagrebu.