Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Što jednu zemlju čini brendom? Mora promovirati svoju kulturu, privlačiti velik broj turista i biti poželjna za investicije. Sve to ima Švicarska koja je na svjetskoj listi zemalja brendova zasjela na prvo mjesto. Hrvatska se nalazi na 41., a iza sebe je ostavila susjedne zemlje.


Jadransko more, dubrovačke zidine, Plitvička jezera, klape, Ivica i Janica. Ovo je samo dio prepoznatljivosti zbog kojih je Hrvatska poznata u svijetu. Iako će većina ljudi Hrvatsku prepoznati po prekrasnom moru i otocima, naša zemlja pruža puno više. No, prema riječima naših stručnjaka, ne znamo to prezentirati.

Vezani članci Koronavirus u Hrvatskoj Oboljeli od koronavirusa ušetao u pulsku bolnicu da bi snimio pluća. Istra bilježi novi slučaj zaraze, ukupno ima 70 oboljelih Zaštitna maska, ilustracija Vlada nabavlja zaštitnu opremu: ''S Kinezima ćemo diplomatski dogovarati dostavu''

'Inozemne javnosti ne mogu prepoznati sve naše posebnosti i cjelokupno naše bogatstvo, već nas promatraju tek jednostrano, kao jednu od lijepih turističkih destinacija koje se nude u svijetu, a nudi ih se jako puno', objašnjava Božo Skoko, stručnjak za odnose s javnošću.

>> Evo koje su zemlje najveći brendovi na svijetu!

Na svjetskoj listi zemalja brendova, Hrvatska je od njih 118 zauzela 41 mjesto. Iza sebe je ostavila Sloveniju, Srbiju i Bosnu i Hercegovinu. 'Izuzev turističke promocije, mi nemamo nijednu instituciju u Hrvatskoj, koja bi se sustavno brinula o našem brendu, koja bi nas sustavno promovirala u svijetu, upravljala našim identitetom i imidžem', objašnjava Skoko.

Velike zasluge za brendiranje Hrvatske idu kulturnoj sceni. Poslijednji takav primjer je Festival Hrvatske u Francuskoj. 'To je 4 mjeseca hrvatske kulture i umjetnosti u jednom od najumjetničkijih gradova uopće u svijetu. Znači, velika prilika koju sada, na polovici festivala, možemo ponosno reći da smo je iskoristili barem dosad', kaže Berislav Šipuš, zamjenik ministrice kulture.

Sve se može iskoristiti za promociju nacionalnog brenda. Dobar primjer za to je Španjolska, koja se nalazi na 19. mjestu. Tradicionalnim običajem, prema kojem stočari prolaze središtem metropole sa svojim životinjama koje vode na zimsku ispašu, privukli su tisuće turista i postali prava atrakcija.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook