S obzirom na to da se godinama govori kako ne nudimo ništa više od sunca i mora, a cijene nam rastu, Dnevnik Nove TV provjerio je što se za isti novac može dobiti u zemljama koje su nam najveći konkurenti.

Galerija


Sunce, čisto more, prekrasni gradovi – to je turiste privuklo u Hrvatsku, točnije Opatiju, a bili su i kod jednog od najjačih konkurenata. ''Bili smo često u Turskoj, ali je drugačije. Ljudi su drugačiji, razmišljanje je drugačije. I cijela atmosfera je drugačija'', rekao je Eduard iz Njemačke.

Vezani članci Ravni kotari sve privlačniji turistima (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Zalog za sjajnu budućnost: Zadarsko zaleđe ovih dana ispisuje povijest, iako smo već duboko zagazili u jesen Cijene turistima nisu previsoke (Foto: Dnevnik.hr) - 4 A što oni kažu o nama? Za turiste smo privlačna zemlja s pristupačnim cijenama

Kada usporedimo hrvatske cijene s našim najjačim konkurentima, Turskom i Grčkom, situacija je sljedeća. Hotel s 4 zvijezdice, 7 noćenja u Hrvatskoj ćete platiti oko 6000 kuna. U tu cijenu uključen je polupansion, ali ne i prijevoz, koji je vlastiti, a tako većina turista dolazi Hrvatsku.

U Turskoj za 6920 kuna dobivate all inclusive ponudu, što znači puni pansion i piće. Uključeno je i putovanje zrakoplovom. Grčka će koštati 7300 kuna, a dobivate polupansion kao u Hrvatskoj, ali je uključena cijena putovanja zrakoplovom i tako možete doći na sve grčke otoke.

Računica je jasna. U Turskoj za najmanje dobivate najviše. Ipak, usluga je drugačija, objašnjavaju u turističkoj agenciji. Oni su veća zemlja s više hotelskih, a mi s više privatnih smještaja. ''U omjerima cijene i kvalitete, mi možemo reći da nam je Turska stvarno ozbiljan konkurent i to treba prihvatiti u politikama cijena za 2020. godinu. Ono što je problematika Hrvatske, u odnosu na konkurenciju, manji je broj povratnika'', objašnjava Mislav Veselica, član uprave jedne velike turističke agencije.

Da treba raditi na kvaliteti, slažu se i iz Instituta turizma, a onda ono što imamo i trebamo dobro prodati. ''Kada govorimo i da smo nešto skuplji, ja bi govorio – pa i Azurna obala je skuplja. Nisam siguran da se hotelijeri na Azurnoj obali jako puno brinu što su skuplji od hotela u Turskoj'', kaže Neven Ivandić iz Instituta za turizam.

Kvaliteta znači zarada

I dok će se ovih dana iz HTZ-a i Ministarstva turizma pohvaliti rastom dolazaka i noćenja u lipnju, nama ti brojevi ni ne trebaju biti veći. Ono što nam treba je veća potrošnja turista po noćenju. Prošle godine ukupno je bila oko 10 milijardi kuna. A ugostitelji kažu da ćete zaradu imati ako ponudite kvalitetu. No, zazivaju i manje poreze. ''Mi smo nažalost u takvoj situaciji da gasimo turističke atrakcije, da gasimo noćni život, da ljudima jednostavno ne damo priliku da potroše više. Naravno, uz manje poreze, koji bi rezultirali nižom cijenom, imali bi možda veću potrošnju'', rekao je ugostitelj Ante Vlašić iz Dubrovnika.

Koliko država radi na povećanju kvalitete i ponude, možda najbolje govori da se manjak radne snage spašavao uvođenjem kvota, i to u zadnji tren.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Priča koja će vam natjerati suze na oči: 16-godišnja Mirsada umjesto o izlascima brine se o tome kako prehraniti obitelj



Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr