Obavijesti Video Pretražite Navigacija
izvanredna

Grbin oštro po Ustavnom sudu: "Pričao sam s Milanovićem, imamo plan C. Popišali su se na sve nas"

Blokada računa

'Štiti nas Zakon, štiti nas Ustav, a na kraju nas ne štiti nitko'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Od prvog siječnja ove godine život 160 tisuća građana postao je prava noćna mora. Razlog je novi ovršni zakon.

Iako su neka primanja, poput rodiljne naknade, zakonom zaštićena, a nikome se ne smije oduzeti više od trećine plaće, građanima se blokira cijeli račun i sve što je na njemu. Premda takvo postupanje nije zakonito, ni jedna institucija već pet mjeseci ne poduzima ništa.

Pročitajte i ovo Zdravstvo u Hrvatskoj - 3 Problemi u zdravstvu Pobuna zbog rasta cijena: ''HZZO djeluje po logici koju mi uopće ne razumijemo'' Pljačka vozila FINA-e u Rijeci Riješena velika pljačka VIDEO Pao pljačkaš kombija FINA-e, policija objavila dramatičnu snimku uhićenja: "Policija je, gospođo", "Dijete mi spava"

Zbog ovrhe je bez primanja ostala i supruga Ivana Kiseljaka. 'Ja radim hvala Bogu, pa nešto imamo, ali ona je invalid, danas je na operaciji, kosti ima operirane. muči se, psihički je utučena jer ne dobiva ono što po zakonu mora dobiti. Štiti nas Zakon, štiti nas Ustav, a na kraju nas ne štiti nitko', smatra gospodin Kiseljak.

Građane kojima se ovo dogodi čeka puno šetanja i papirologije. 'Tri puta sam pisao, tri puta sam se žalio, HHO-u, pisao sam svima, nitko ništa ne zna, Ministarstvo pravosuđa šuti, oni su zaduženi za ovršni zakon, ja ne znam jesam li jedini u toj priči, mislim da ima dosta takvih slučajeva', kaže Kiseljak. Fina, banke i oni koji novac isplaćuju, već mjesecima se oglušuju na važeće zakone.

'Porodiljne naknade, trudnice, invalidi, umirovljenici, svejedno što, ljudi ostaju bez egzistencije dok se ne isprešetaju i riješe pitanje zaštićenih primanja. Nepotrebno, to se uopće ne bi smjelo događati', kaže Jadranka Kolarević iz društva za zaštitu potrošača 'Potrošač'. Kad shvatite da vam je račun blokiran, prvo morate u Finu kako biste saznali tko vam provodi ovrhu i kako biste dobili nalog za otvaranje zaštićenog podračuna. Zatim morate u banku kako biste otvorili taj novi račun i nakon toga još morate obavijestiti isplatitelja primanja o novom računu. Ako je riječ npr. o rodiljnoj naknadi, morate obavijestiti HZZO.

Rješenje ovog problema traže i u HSLS-u. 'Ono što tražimo kao rješenje da se pronađe model da se sjeda preko FINE i banaka na račun, ali da im se ne sjeda na onaj dio primanja koji je zakonom zaštićen kako bi građani mogli normalno živjeti i prehranjivati svoju obitelj', ističe Darinko Kosor. Da se dugovi moraju vratiti, to nije sporno, no itekako je sporno blokiranje računa i činjenica da netko, a da nije obaviješten ostaje bez doslovce ikakvih primanja na mjesec, pa i više dana.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene