Napokon se zna koliko troše gosti s kruzera u Dubroviku koje se često smatra najvećim krivcima za gužve. Čime su nezadovoljni i gdje je prostor za poboljšanje, otkriva istraživanje Instituta za turizam.

Galerija


Britanci i Amerikanci najbrojniji su gosti s kruzera u Dubrovniku. U prosjeku imaju 49 godina i troše oko 58 eura na dan. ''Najveći dio je za hranu i piće u ugostiteljskim objektima, zatim na kupnju, pa slijede izleti, ulaznice, suveniri'', kazala je Zrinka Marušić iz Instituta za turizam Zagreb.

Vezani članci Nikolina Brnjac Ministrica Brnjac o planovima za nadolazeću turističku sezonu: ''Imali smo dobra iskustva, svakako bi mogla biti bolja od prethodne'' Splitska riva - 2 Hrvatska se priprema za turističku sezonu: Hoće li novi projekt ''Safe stay in Croatia'' uspjeti privući goste?

Potrošnja je gotovo dvostruko veća nego 2006. godine, kada se radila posljednja analiza. No, žale se upravo na ponudu suvenira i trgovina, kao i većina gostiju u Dubrovniku. ''Previše je ovih 'kineskih' suvenira. Ali pronašli smo manje dućane s autentičnim suvenirima. Jesu skuplji, ali takve proizvode tražimo'', požalila se gošća iz Velike Britanije.

Više od 90 posto gostiju s kruzera u Dubrovniku je prvi put, u prosjeku se zadržavaju samo 5 sati. Iako su ukupno zadovoljni dojmom, najviše im smetaju gužve. ''Putnici nam kažu da je to možda najlošiji element ponude, upravo te gužve i i u prometu, ali i u samoj destinaciji'', ističe Marušić.

Istraživanje Instituta za turizam naručila je Turistička zajednica, a iz grada poručuju kako će upravo boljim upravljanjem kruzera smanjiti gužve. ''U 2020. godini Lučka uprava Dubrovnik je već sada pustila u javnost pravila luke i maskimalni kapacitet od 4 tisuće putnika je dozvoljen, da dođe istovremeno u grad Dubrovnik'', rekao je gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković.

Danas u gradu nema brodova ni gužvi, ali ima zadovoljnih gostiju koji izbjegavaju sezonu. ''Ne mogu zamisliti kako je ovdje kada je 6 kruzera u gradu. Čuli smo za velike gužve, ali i plan boljeg rasporeda brodova. Isto to napravili su na Aljasci, ne smije biti previše borodva u isto vrijeme'', ispričala je Beverly iz SAD-a.

Na kraju priče, zadovoljan gost znači i zadovoljnog domaćina. Kvalitetnija ponuda, veća potrošnja i pametno upravljanje destinacijom čine uspješan turizam.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr