Porinut je brod kakav još nije izgrađen u Hrvatskoj, a jedinstven je i u svjetskim razmjerima. Naime, prvi put na svijetu izgrađen je brod na kojem će biti smještene dvije dizalice koje će moći u istom trenutku podići čak do 3000 tona tereta. Na njemu je radilo više od tisuću škverana. U upravi kažu i kako im nedostaje određenih radnika.
Pročitajte i ovo
ovog puta u Splitu
FOTO Na još jednu jelku obješeni ukrasi s političkim porukama: "Ponaša se kao pijani milijarder"
Jedinstvena kazna
Ubojica mladog Splićanina osuđen na zatvor: Branio se da se sve dogodilo slučajno, a žrtvu je naganjao nožem
Kapetan prvi pobjegao s broda i ostavio djecu u njegovoj utrobi!
152 metra duga i nekoliko tisuća tona teška grdosija porinuta je u more. 'Ovo je definitvno jedan od složenijih projekata šta su odrađeni u Brodogradilištu Split', rekao je Ino Jurišić, voditelj projekta.
Posao gradnje za više od tisuću radnika nije bio lagan jer je veliki dio broda izgrađen od čelika povišene čvrstoće koji su vrlo zahtjevni za obradu. Novi brod naručili su Nizozemci. Na njemu su htjeli i dizalice pa je postao svjetski unikat. 'Brod je poseban što je jedinstven u svijetu, što ima nosivost dizalica 3.000 tona, što je kao takav najveći zapravo na svijetu, njegova izrada je gotovo umjetničko dijelo', rekao je predsjednik Uprave Brodosplita Darko Pappo.
Ovo je jedan od dva naručena za nizozemsku tvrtku. Prevozit će teške terete. 'Mislimo da Brodosplit isporučuje vrlo kvalitetne brodove. Jučer smo posjetili drugi brod i vrlo je impresivno vidjeti kako je sve kvalitetno napravljeno', komentirao je Ed Linders, voditelj ljudskih resursa nizozemske tvrtke.
Split: Sportaši, više od tonu hrane, darovali beskućnicima!
Posla u škveru ne manjka. Ima ga, kažu u Upravi do 2016. Nekih zanimanja i nedostaje, nedostaju brusači, zavarivači, pjeskari, pituri, farberi električari. A bučni prosvjedi kao u listopadu su, uvjeravaju iz uprave, prošlost. 'Stanje je radno dakle nema razloga za bilo kakve probleme', rekao je Pappo, a Jurišić dodao da su 'stvari posložene i funkcioniramo u jednom malo drukčijem obliku'. A to im je kažu vjetar u leđa za gradnju novih brodova.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook