Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Sindikat strojovođa Hrvatske održat će danas konferenciju za novinare.


Na konferenciji će iznijeti, kako je najavljeno, dosad prešućene podatke o nedavnoj nesreći teretnog vlaka kod tunela Kupjak, u kojoj je poginuo strojovođa.

Vezani članci Slika nije dostupna HŽ: Rezultati istrage o nesreći bit će poznati do 22. travnja Slika nije dostupna Strojovođe: Nije bio odron već urušavanje potpornog zida

Sindikat će ponovno ukazati na odgovornost sustava i pojedinaca u njemu, kako za ovu nesreću tako i za niz drugih propusta koji mogu dovesti do takvih i težih posljedica, najavljeno je iz Sindikata.

U vrijeme pogreba tragično preminulog strojovođe, od 10.00 do 10.01 strojovođe u Hrvatskoj su zaustavili sve vlakove te sviranjem lokomotivskim sirenama ispratili svog kolegu, kao i izrazili svoje ogorčenje lošim održavanjem infrastrukture i nedovoljnim ulaganjem u lokomotive.

Podsjetimo, teška željeznička nesreća dogodila se u četvrtak u 19.15 sati na pruzi Zagreb-Rijeka. U nesreći je poginuo strojovođa, a njegov pomoćnik je ozlijeđen. Vlak nije prevozio opasan teret, a u svom sastavu je imao 17 vagona tovarenih kontejnerima, drvom i limom.

>> Uklonjen vlak koji je izletio s pruge i zabio se u tunel

>> Na strojovođu nije bilo prisile

Iz HŽ-a poručili su kako su osnovali povjerenstvo koje će u roku od 30 dana izdati izvješće o nesreći. Rekli su kako je teretni vlak naletio na dosad najveći odron na pruzi u ovoj godini. Istaknuli su kako u HŽ-u svakodnevno obavljaju preglede pruga te da je sporni dio između Skrada i Zalesine, gdje je vlak izletio, bio posljednji put pregledan toga dana oko 14 sati te da tada odrona nije bilo.

Posljednjih godina zaredale su nesreće na hrvatskim željezničkim prugama. Nakon stravičnog izlijetanja nagibnog vlaka u Rudinama, krajem srpnja 2009. godine, u kojoj je život izgubilo šest osoba, dogodilo ih se nekoliko koje nisu povezane s naletima vlaka na osobe ili vozila. Jedna od većih dogodila se u Rijeci, krajem studenog iste godine, kada je teretni vlak izletio iz tračnica. Sindikat strojovođa nekoliko se puta nakon toga obratio javnosti.

Posljednja nesreća, prije tragične pogibije strojovođe kod tunela Kupjak, dogodila se početkom ožujka na zagrebačkom Glavnom kolodvoru. Nasuprot zgradi Glavnog kolodvora zbog pogreške u prebacivanju skretnice, sudarile su se dvije manevarske lokomotive, pri čemu su lakše ozlijeđena obojica strojovođa i manevrist jednog od vlakova.