Stao je u obranu ministra Siniše Hajdaša Dončića koji je najavljivao ostavku ako propadne monetizacija. O daljnjim planovima za autoceste i o ostavci s ministrom je u Dnevniku Nove TV razgovarao Mislav Bago.
Ministre, nećemo dati u koncesiju autoceste, nego ćemo ih sad privatizirati mirovinskim fondovima - u čemu je tu razlika?
Pročitajte i ovo
"cirkus u javnosti"
Odvjetnik otkrio je li Rotim povezan s Petračem pa komentirao prijepor EPPO-a i USKOK-a: "Bilo je pitanje vremena..."
Dan grada Trogira
Milanović poručio da se držimo svoje obale i svojih poslova: Citirao i Radića
Monetizacije javnog duga je bio prvobitni programa Vlade Republike Hrvatske, na tom programu Vlada ustraje. Razlika je u tome da će u 49-postotnom vlasništvu po modelu IPO-a ostat će Hrvatske autoceste, koje će onda iz buduće dobiti iz poduzeća koje će biti 51% ponuđen na tržištu hrvatskom kapitala, imati jedan dio novca za financiranje svojih obveza.
Vi ste htjeli koncesionirati autoceste na 30-40 godina, dobiti 3 milijarde, zatvoriti vanjski dug. Sad nećemo to raditi, nego bi 51% prodali. Koji novac je u pitanju?
Dakle, upola manje novca kojim će se zatvoriti dio kredita, a drugi dio, koji će svake godine dolaziti iz dobiti koja je milijardu i 300 milijuna kuna, dijelit će se na pola. Dakle, dijelit će se pola HAC-u na kojem ostaju krediti koji će uz to i trošarinu goriva imati dosta novca da servisira svoje obveze, a ostalo će biti novac mirovinskih fondova građana i svih zainteresiranih ulagača na hrvatskom tržištu. Imat će bolju zaradu, nego da taj novac čuvaju u bankama.
Kada bi sutra ili u četvrtak Vlada donijela odluku da idete na plan B, kada je moguće da se sve završi i kada je moguća uplata?
Za pripremu prospekata potrebno je šest do osam mjeseci što je u principu u korelaciji s onim prvim modelom koncesije, jer bi i ovako ionako uplata kroz koncesiju kroz taj model bile tek krajem godine. I ono što ću ovdje još naglasiti - država nije potrošila nikakvih 50 milijuna kuna na savjetnike, nego 4 milijuna i većina savjetnika nastavlja i dalje raditi po ovom drugom modelu.
Znači nema tužbi?
Nema tužbi i nema kontratužbi. Realni smo, racionalni smo i ne trošimo taj novac bezveze.
4 godine ovoj vladi treba da nešto provede.
Tako je, i u Njemačkoj i u SAD-u taj postupak bi toliko trajao. Postupak je počeo 2013., a ovo nije posao koji mi radimo za jednu Vladu, makar bila moja Vlada, SDP-ova, to je posao koji radimo za državu i koji će nastaviti raditi bilo koja druga vlada. Idemo imati malo više državotvornosti, brige prema financijama, a malo manje politikanstva i prebacivanja loptice u suparnički teren. I ovako i onako, vjerujte mi, koja god vlada došla nastavit će s istim projektom jer 82% nam je javni dug, imamo neke maastriške kriterije, imamo problem s financiranjem - dakle to se jednostavno mora napraviti.
Jeste li razmatrali, kada mi je premijer rasturio Vaš plan, da mu ponudite ostavku? Tko će Vam vjerovati da ste Vi ministar bilo čega kad Vam premijer može minirati svaki projekt?
Premijer nije minirao projekt jer mi otpočetka govorimo o monetizaciji javnog duga. Onda je u hrvatskoj javnosti ušlo monetizacija jednako koncesija.
Ja govorim o Vašoj političkoj vjerodostojnosti nakon onog što Vam je premijer u petak napravio.
Cijelo vrijeme govorim o tome da hrvatska Vlada i ministarstvo i dalje ustraju na procesu monetizacije javnog duga. To sam govorio prvi puta, to govorim i sada i ja ću završiti proces monetizacije javnog duga zajedno sa svojim kolegom ministrom financija.
Vi ste govorili o planu B, to je točno. Ja vas pitam o Vama nakon onog što je premijer rekao, jeste li razmatrali mogućnost da mu ponudite mandat na raspolaganje pa neka on odluči što će raditi, što neće?
Prvo i prvo, ne mislim igrati ping pong, nikad nisam bio dobar u ping-pongu. A drugo, ponavljam još jednom, monetizacija kao projekt ide. Ja uvijek govorim o monetizaciji javnog duga i o nekim modelima, bilo to koncesija ili IPO. Ponavljam, radi se o javnom dugu.
Ne govorim o monetizaciji ,vratit ćete taj dug. Govorim o Vama nakon premijerove odluke. Koja je Vaša vjerodostojnost? Kako ćete uvjeriti bilo koga u financijskom sektoru, bilo kojeg investitora da ste Vi ministar infrastrukture kad premijer može to svakog tjedna izminirati?
Nije stvar miniranja. Kažem, imamo jedan pritisak koji je bio od ovih koji su sakupili pola milijuna potpisa protiv koncesije, protiv modela A. Nama je kao vjerodostojnoj vladi nužno i važno da sredimo javne financije, nevezano koja vlada došla. To je posao za Hrvatsku, to nije posao za jedan mandat. I ja ću ga dovršiti. Ima puno projekata - i Čiovo se gradi, gradit će se i Pelješac i novi vlakovi dolaze i pruge će se graditi. U principu izbori su za par mjeseci i to je moj odgovor.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook