I danas u podne sindikati u prosvjeti objavili su u kojim će se županijama štrajkati u utorak.


Objavljeno je gdje u utorak neće biti nastave: Vukovarsko-srijemska, Karlovačka i Zagrebačka županija.

Podaci s terena kažu da je štrajk danas isti, ako ne i većeg intenziteta, izvijestili su sindikati. U štrajku je, kaže predsjednik Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama Hrvatske Branimir Mihalinec - 89,01 % članova sindikata u srednjoškolskom obrazovanju.

Štrajka 93,4 % članova sindikata u osnovnim školama. ''U ovom smo štrajku pokazali jedinstvo'', rekla je predsjednica Sindikata hrvatskih učitelja Sanja Šprem.

''Čujemo da će Vlada osnovati novu skupinu Borg koja bi trebala razumjeti ova dva grafa koje razumiju svi koji su u štrajku'', rekao je Mihalinec pokazujući grafikone koje je objasnio prošlog tjedna na konferenciji za medije i koji jasno pokazuju zašto i koliko traže kad je riječ o povećanju plaća.

Štrajk (Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL) Propao pokušaj mirenja: ''Pozivam na štrajk svih 15.000 zaposlenih u visokom obrazovanju''

''Zapanjuje nas i to da ministar rada obrazlaže što će te konzultantske kuće raditi, pa će pokušati sve podatke svesti na isti koeficijent. To je nezamislivo'', kazao je.

''Tko će platiti razumijevanje jednostavne matematike?'' pita.

''Od Vlade ne dolazi ni jedna riječ rješenja, nego samo odlaganje i skrivanje od probleme. Najlakše će riješiti problem ako sudovi zabrane štrajk zbog ne znam čega – zahtjevi nisu u skladu sa zakonom?'' pita Mihalinec.

Također je, kaže, nejasno što znači da štrajk neće biti plaćen – da gradivo nikada neće biti nadoknađeno?
''Poruke koje dobivaju zaposleni u obrazovanju su loše'', kaže Mihalinec.

''Europa sve više radi na dignitetu struke, da se materijalni i društveni položaj nastavnika poboljša, a naša Vlada radi upravo suprotno'', poručuje Šprem.

Na pitanje što će biti ako se Vlada obrati sudu i sud zabrani štrajk, Mihalinec kaže da će u tom slučaju štrajk morati prekinuti, ali da sindikati nikakvu pravnu osnovu za zabranu štrajka ne vide.