Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Svakodnevno svjedočimo neodgovornom ponašanju vozača u prometu.


Nažalost, crne kronike novina i televizije pune su izvještaja o brojnim prometnim nesrećama. Statistike su neumoljive: u 2009. godini na našim se prometnicama dogodilo 50.388 nesreća! Poginulo je čak 548 osoba!

Vezani članci Josip Mataija, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa Četiri glavne ubojice na cestama ove godine odnijele su 131 život, a jedan od njih opasniji je no što vozači misle: ''U nekom trenu postaje i gori prekršaj od alkohola'' Stravični prizori s mjesta nesreće kod Slavonskog Broda Smrt na cesti: Medijski arhivi čuvaju sjećanja na autobuse strave na hrvatskim cestama

Jedni od glavnih sudionika, a vrlo često i krivci za nesreće su - mladi vozači! Osim neiskustva u vožnji, dokazano je, vrlo često imaju uz sebe najgore moguće suvozače: brzinu, alkohol i/ili drogu!

Veseli večernji izlasci s društvom, uz takve suvozače, vrlo često završavaju sudarom. Ne onim kojeg svi žele, nego onim pravim sudarom s drugim vozilom.

U težnji da se taj problem što više smanji, poduzimaju se mnoge mjere. Glavne akcije provode se u sklopu Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa. Program se provodi od 1994. godine i iz godine u godinu pokazuje dobre rezultate - broj nesreća i stradalih se smanjuje. Ipak, te brojke su još uvijek toliko velike da zahtijevaju nastavak akcija protiv neodgovorne vožnje.

Upravo je u tijeku promidžbena kampanja pod nazivom: BRZINA, ALKOHOL I DROGA NAJGORI SU SUVOZAČI! koja je namijenjena prvenstveno mladim vozačima.

Jedan od glavnih aktera TV i radio kampanje je Goran Bare. Frontman grupe Majke poznat je, osim po odličnoj svirci, po sklonosti raznim opijatima, ali i po borbi da ih se pokuša riješiti!

Baš zbog njegove svjesnosti o tome koliko je štetno uzimanje raznih opijata, Bare se pokazao kao odličan centralni lik spomenute kampanje. Očekivanja kako će mladi u njemu prepoznati pozitivnu osobu, koja se pokušava boriti protiv ovisnosti i koja otvoreno govori o tom zlu, pokazala su se opravdanima budući je kampanja izazvala pozitivne reakcije javnosti.

Kampanja se intenzivno provodi i na internetu. Naime, na tom mediju su glavna ciljna skupina upravo mladi vozači. Kreiran je i poseban microsite pod nazivom Najgori Suvozač na kojem se nalazi obilje interesantnog materijala koji govore o temi sigurnosti u prometu.

Između ostalog, mogu se pogledati TV spotovi kampanje i odgovoriti na anketu o sigurnosti u prometu. Ono zbog čega je microsite naročito zanimljiv jest Kviz znanja i igrica u kojoj igrač vozi auto u različitim uvjetima, prvo trijezan, a dalje pod utjecajem alkohola te sakuplja bodove.

Svaki dan se rangiraju natjecatelji po rezultatima i najboljih 10 osvaja prigodnu nagradu - alkotester!