Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Velika čast

Riječani zapovjednici najvećih kontejnerskih brodova na svijetu

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Riječanin Velibor Krpan postao je zapovjednik Marca Pola, najvećeg kontejnerskog broda na svijetu, koji je izgrađen u Brodogradilištu Daewoo u Južnoj Koreji za francusku kompaniju CMA CGM.

Riječ je o gorostasu kapaciteta 16.200 TEU-a, dužine 396 metara, širine 54 i dubine gaza od 16 metara, ujedno i prvom u seriji od tri broda, koji će biti izgrađeni u Koreji i također dobiti imena poznatih svjetskih istraživača, Portugalca Vasca de Game i Kineza Zheng Hea.

Pročitajte i ovo Ilustracija NATO poslao brodove Najveća vojna vježba posljednjih desetljeća: "Scenarij će biti ruski napad na saveznički teritorij" Teretni brod za prijevoz pšenice, ilustracija Podaci WTO-a Zbog krize naglo pale isporuke pšenice. Ipak brige nema: "Svjetska trgovina pokazala je otpornost"

No, nesvakidašnja je stvar da će i Vasca de Gamu, koji se sada nalazi na probnim vožnjama u Koreji, preuzeti hrvatski časnički kadar i to na čelu sa zapovjednikom, kapetanom Igorom Šikićem, koji također dolazi iz Rijeke, piše Novi list.

>> Stotinu nestalih u brodolomu u Bangladešu

Iako ta odluka još uvijek nije formalno usvojena, veliki su izgledi da i treći brod u seriji 'Zheng He' preuzme kapetan iz Rijeke, pa bi se tako moglo dogoditi da na tri trenutno najveća kontejneraša u svijetu zapovjednici budu Riječani. 

Marco Polo se trenutno nalazi na liniji 'French Asia Line' i pod zastavom Velike Britanije plovi od Dalekog istoka prema Europi. Među 28 članova posade na Marcu Polu nalazi se i 7 hrvatskih časnika.

Uvjeti za zapovjednike na ovakvim brodovima iznimno su atraktivni, pa plaća kapetana iznosi između 8 i 9 tisuća eura za svaki mjesec neovisno o tome da li je pomorac na brodu ili kući. Na kompaniji CMA CGM rotacija zapovjednika je svakih 10 tjedana, što je također atraktivno. No, s tim ide i nemala odgovornost, što potvrđuje i podatak da je svaki od tri najveća kontejnerska broda vrijedan oko 165 milijuna dolara.

Kad se tome pridoda vrijednost tereta i vozarina brod Marco Polo vrijedi gotovo milijardu dolara. Brod ima i mnoge tehnološke inovacije vezane uz zaštitu okoliša i elektronski kontroliranu potrošnju goriva, koja potrošnju smanjuje za 3 posto u prosjeku.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene