Riječ je o gorostasu kapaciteta 16.200 TEU-a, dužine 396 metara, širine 54 i dubine gaza od 16 metara, ujedno i prvom u seriji od tri broda, koji će biti izgrađeni u Koreji i također dobiti imena poznatih svjetskih istraživača, Portugalca Vasca de Game i Kineza Zheng Hea.
Pročitajte i ovo
Pogoršava se
Vojnić upozorila na stanje u Srbiji: "Šalje se poruka da su hrvatska djeca građani drugog reda"
OTKAZANO
Hrvatskim pjevačima zabranjen koncert u Švicarskoj: "U šoku smo i razočarani"
Što mislite?
ANKETA Treba li molitelje maknuti s trgova?
jedan teško ozlijeđen
Brutalno nasilje kod škole: Maloljetnik na travi, kokainu i speedu tukao vršnjake
OPASNA SITUACIJA
Užas na istoku Hrvatske: Majka uključila dva uređaja istovremeno, djeca završila u bolnici!
No, nesvakidašnja je stvar da će i Vasca de Gamu, koji se sada nalazi na probnim vožnjama u Koreji, preuzeti hrvatski časnički kadar i to na čelu sa zapovjednikom, kapetanom Igorom Šikićem, koji također dolazi iz Rijeke, piše Novi list.
>> Stotinu nestalih u brodolomu u Bangladešu
Iako ta odluka još uvijek nije formalno usvojena, veliki su izgledi da i treći brod u seriji 'Zheng He' preuzme kapetan iz Rijeke, pa bi se tako moglo dogoditi da na tri trenutno najveća kontejneraša u svijetu zapovjednici budu Riječani.
Marco Polo se trenutno nalazi na liniji 'French Asia Line' i pod zastavom Velike Britanije plovi od Dalekog istoka prema Europi. Među 28 članova posade na Marcu Polu nalazi se i 7 hrvatskih časnika.
Uvjeti za zapovjednike na ovakvim brodovima iznimno su atraktivni, pa plaća kapetana iznosi između 8 i 9 tisuća eura za svaki mjesec neovisno o tome da li je pomorac na brodu ili kući. Na kompaniji CMA CGM rotacija zapovjednika je svakih 10 tjedana, što je također atraktivno. No, s tim ide i nemala odgovornost, što potvrđuje i podatak da je svaki od tri najveća kontejnerska broda vrijedan oko 165 milijuna dolara.
Kad se tome pridoda vrijednost tereta i vozarina brod Marco Polo vrijedi gotovo milijardu dolara. Brod ima i mnoge tehnološke inovacije vezane uz zaštitu okoliša i elektronski kontroliranu potrošnju goriva, koja potrošnju smanjuje za 3 posto u prosjeku.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook