Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Traži se investitor

Agonija radnika Uljanika se nastavlja: "Blokirani smo, ovo već predugo traje"

Brodogradilište Uljanik (Foto: Dnevnik.hr) - 2
Brodogradilište Uljanik (Foto: Dnevnik.hr) - 2 DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija Brodogradilište Uljanik (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Brodogradilište Uljanik (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Foto: DNEVNIK.hr +0 Brodogradilište Uljanik (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Galerija 1/2 >>
Da stanje u Uljaniku nije normalno, potvrđuje i to što potencijalni investitori umjesto s upravom - razgovaraju s premijerom ili sindikalistima. Dok se rade novi planovi, ministar Marić već zna koliko će porezne obveznike stajati dosadašnje spašavanje Uljanika.

Uljanikovi radnici na bolovanju baš kao i njihovi kolege u istim suproblemima - u životu u blokadi.

Pročitajte i ovo Plakat na ulazu u Uljanik (Foto: Dnevnik.hr) riješene plaće? U Bruxellesu donesen zaključak: Zeleno svjetlo Vladi za međufinanciranje Uljanika Slika nije dostupna Čekaju plaću za prosinac Radnici 3. maja i Uljanika dobili minimalce, bivša uprava Uljanika isplatila si pune iznose

"Najgore je što vas banke blokiraju. Prije si 'mutio' s karticom, a sad ti blokiraju i ne možeš ništa", pričaju radnici.

Uljanik radi, a 3. maj ne radi - to je slika hrvatske brodogradnje. "Svakim danom proizvodimo gubitke - brodovi stoje, dobivamo plaću, a ne radimo ništa", kaže sindikalist Juraj Šoljić.

O posrnulom brodogradilišu mnogi se propituju. Od ukrajinskog tajkuna Vadima Novinskog koji razgovara s premijerom do Tomislava Debeljaka koji pregovara s sindikalistima 3. maja.

"Za taj spas 3. maja ima doslovno 5 minuta", kaže Tomislav Debeljak.

Debeljak je s talijanskim Finkatijerijem poslao pismo namjere, ali samo za 3. maj.

"Glavni preduvjet je da ulaziš u nešto što je negativno, a da bi bilo pozitivno ne može netko imati potraživanja od Uljanika od 70 mil eura.", kaže Debeljak.

I veće zemlje zatvarale su brodogradilišta

Uprava Uljanika radi novi plan, ali i dalje je službeno samo Danko Končar strateški partner.

"On je ozbiljan i on je tu dok je tu i dok se takva odluka ne promjeni", kaže Zvonimir Novak, pomoćnik ministra gospodarstva.

Stara Uprava ostavila je financijsko groblje. Ugovorili su 17 brodova i napravili minuse od gotovo 2 milijarde kuna. Ali tu nije kraj.

"Četiri milijarde kuna može biti izložen proračun u najgorem stanju", kaže ministar Zdravko Marić.

"U gospodarskim krugovima je javna tajna da su pojedina brodogradilišta financirala svoju nelikvidnost sklapajući ugovore za lažne brodove i dobivajući kredit za što nisu mogli dobiti druge garancije osim Vladinih", kaže Darinko Bago, predsjednik hrvatskih izvoznika.

Ministar Marić nakon svega kaže - ubuduće ćemo pooštriti kriterije za jamstva.

Kritičari ovakve brodogradnje tvrde - ovaj model je mrtav, a i veće zemlje zatvarale su brodogradilišta.

"Poljska je 2013. imala 23 brodogradilista, a danas ima tri", podatak je koji je iznio Luka Burilović, predsjednik HGK.

Nijemci su zatvorili 60 tisuća radnih mjesta u brodogradnji. Sada se oni bave drugim poslovima. A radnici Uljanika nadaju se čudu.

"Onaj koji prije dođe bi nam najviše odgovarao jer ova agonija traje preko godinu dana", poručuju radnici.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
 

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene