Donosimo vam još neobjavljenu snimku nedavne nesreće u Zagrebu u kojima je pijani vozač naletio na oca s bebom u kolicima i pitamo se koliko ih se još mora dogoditi kako bi se počeli kažnjavati obijesni vozači.


U subotu prijepodne 16. travnja, kod Trga Francuske republike na zagrebačkoj Ilici, vozač osobnog automobila zabio se u semafor i stupiće na nogostupu na kojem se u tom trenutku kretao otac s djetetom u dječjim kolicima.

Vezani članci Patrik Šegota i Ema Branica Provjereno o malverzacijama u Gradskim grobljima izvještavalo još lani: Detalji afere zbog koje je danas uhićeno petero ljudi, na čelu s Patrikom Šegotom Prometna nesreća, ilustracija - 4 U prvih pet mjeseci na hrvatskim cestama više nesreća, ali i poginulih. Jedna kategorija vozila bilježi rast od čak 800 posto

Kada je ugledao automobil kako ide prema njima, otac je gurnuo kolica ne bi li spriječio tragediju, nakon čega je dijete ispalo iz kolica. Odvezeno je u bolnicu te pregledano. Ustanovljeno je kako nema tjelesnih ozljeda te je pušteno kući.

U priloženoj reportaži možete pogledati video nastao nekoliko sekundi nakon naleta jurećeg automobila srpskog biznismena. Dvomjesečnu bebu od smrti spasila je nevjerojatna reakcija oca. Instinkt koji se probudi u roditelju kada mu je dijete ugroženo.

Neposredno nakon nesreće, nakon što je otac ustvrdio da dijete nije teže ozlijeđeno nasrnuo je na automobil u kojem se nalazio vozač te se verbalno obračunao s njim. 'Stoko jedna! Stoko jedna! Đubre! Što djecu ubijaš!?! Đubre jedno! Dijete si mogao ubiti budao! Ubi se! Ubi se sam!', vikao je šokirani otac.

'Koliko je on morao voziti da bi strgao stup koji je završio par metara dalje, prestrašno', ispričala je žena koja je svjedočila nesreći.

Prošlog tjedna u ponedjeljak, u naletu vozila kod Kvaternikovog trga u Zagreb, kojim je upravljao pijani vozač, život je izgubio bračni par iz Dubrovnika, a dvije su osobe ozlijeđene. Nesreća se dogodila kod Kvaternikovog trga i Maksimirske ulice u ponedjeljak navečer kad je automobil naletio na skupinu pješaka. Vozač Audija A3 'pokupio' je nekoliko metalnih stupića, udario u semafor i naletio na više pješaka.

'Kako je lupao, tako su ljudi padali, tako je kantu za smeće, kad je frcnulo ona je otišla, taj stup je on u biti cijelo vrijeme gurao, taj stup je u biti i njega zaustavio, da možda nije zaustavio njega ja mislim da bi on pobjegao ne bi on niti stao niti se obazirao', ispričala je žena koja je svjedočila nesreći na Kvatriću.

Dodala je kako su mlade cure plakale 'jer je to ipak šok kad vidite kako život ode'.

'Došli su mladi dečki i išli su mu otvoriti vrata no međutim on je izašao iz auta, pogledao je oko sebe, ja nisam mogla vjerovat, on je počeo bježati', rekla je svjedokinja.

2,16 promila alkohola u krvi i povici 'znate li tko sam ja'. Mladić s 21 prekršajem kojemu je 4 puta ranije oduzimana vozačka dozvola.

'Mi smo na današnji dan zemlja u EU s najgorim pokazateljima sigurnosti u cestovnom prometu, mi smo u siječnju završili na 26. od 28. mjesta, s povećanjem od 40 smrtno stradalih odnosno 13 % više nego u 2014.', kazao je Željko Marušić, stručnjak za prometne nesreće.

U kazneni zakon 2011. uvršten je pojam obijesne vožnje. Ta obijest znači vožnja s više od 1,5 promila alkohola u krvi i cijeli niz opasnih radnji u prometu koje izazivaju opasnost za živote i tijela ljudi. Predviđena kazna zatvora je tri godine. No od 2012. godine ni jedan slučaj obijesne vožnje nije dosuđen. 59 njih tek je u sudskom postupku.

Dva nepovezana događaja, ista radnja- alkohol i brzina. Građani na nogama- uzrujani, ojađeni, razočarani. Slučaj iz Ilice kap je koja je prelila čašu.

'Što se tiče najtežih pogibelji najtežih stradavanja u prometu gdje imate alkohol i gdje imate žrtve koji su mala djeca i gdje imate više oštećenika do sad ja nisam u svojoj praksi 20 godišnjoj ja nisam stekao dojam, niti sam imao takav postupak, u kojem je sud poslao pravu poruku na način da je izrekao jednu drastičnu ili maksimalnu kaznu zatvora', rekao je odvjetnik i kriminalist Krešimir Škarica.

I prije članka o obijesnoj vožnji, nizale su se skandalozne presude - male ili nikakve kazne. Slučaj djece uglednih roditelja- Primorac u Makarskoj, Žužić u Velikoj Gorici. Slučajevi bivše rukometne reprezentativke Ivane Lovrić i poduzetnika Maćešića u Zagrebu. I još mnogih drugih koji nisu dospjeli do naslovnica.

'Pravosuđe je rak rana našeg sustava. Policija je do sada bila najbolji igrač sustava ili rekao bih najmanje loš i nije joj trebao ovaj gaf, skandal sa prekvalificiranjem jednog kaznenog djela par ekselans u prekršaj', tvrdi Marušić.

Upravo slučaj iz Ilice u kojem je srpski biznismen izbjegao pritvor i zatvor, iako to što je učinio ima sve elemente kaznenog djela, izazvao je najveću osudu javnosti. Kazna od 18.800 kuna i zaštitna mjera zabrane korištenja inozemne vozačke dozvole za B kategoriju u trajanju od dvije godine. Policija je izjavila kako su s obzirom na naše sporo pravosuđe procijenili ovu kaznu boljom opcijom.

'Po mom mišljenju došlo je do šuma u komunikaciji između policije i državnog odvjetništva. Imate odredbe suda za ljudska prava gdje ne možete počinitelja za isto ponašanje procesuirati dva puta u prekršajnom i kaznenom. I u prekršajnom postupku je okrivljenik iskoristio svoje pravo i mogućnost da mu se izrekne sankcija bez mogućnosti žalbe čime je izbio državnom odvjetništvu argument iz ruke da ga procesuira u kaznenom pravu', rekao je Škarica.

Više od 300 poginulih i 15 tisuća ozlijeđenih na hrvatskim prometnicama na godinu podatak je koji govori da nešto nije u redu. Statistika koja raste umjesto da se smanjuje.

'Moj osobni stav je da je zakonski okvir dobar. On je u standardu zemalja europske unije. Mislim da je jedini problem u njegovoj primjeni i percepciji tog zakona. Percepcija javnosti na sam zakon nije dobra kao što vidimo iz reakcije društvene javnosti . Zakonodavac ima alate i instrumente, samo je pitanje dobre volje i edukacije i spremnosti da se on tih alata prihvati i da ih primjeni', dodaje Škarica.

Najveća propisana kazna za najteže kršenje sigurnosti u prometu je 12 godina zatvora.