Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

U ovim danima kada osvježenje od vrućina i sparina mnogi traže u kupanju na jezerima, rijekama te takozvanim divljim kupalištima, moraju biti svjesni kako sve to krije brojne opasnosti. Uz utapanje, vrebaju i mnogi drugi problemi poput slomljene kralježnice, vrata ili noge nakon skakanja na glavu.


Treba jasno istaknuti razliku između uređenih kupališta od divljih kupališta gdje nema ničega i gdje stoji oznaka - kupanje na vlastitu odgovornost.

Vezani članci Petar Pavlić, kupač (Foto: Dnevnik.hr) Bio je s kupačima u Rijeci, ali nije se usudio skočiti: ''More je ključali kotao u kojem ne možete normalno disati'' Slika nije dostupna Luckasti prijatelji ga uvjerili da je skočio među pirane, dobro je da mu srce nije trenutačno stalo

Na uređenim kupalištima postoji i spasilačka služba i motri se na svaki potez kupača. Nažalost ni to sve nekad nije dovoljno za apsolutnu sigurnost jer ponekad su za kobne scene krivi i sami kupači koji precijene vlastite mogućnosti.

>> Kupači, doznajte zbog kojih razloga ne smijete odmah u vodu

Upravo zato liječnici savjetuju tri ključna savjeta - nemojte barem jedan sat nakon obroka ulaziti u vodu, nikako pod utjecajem alkohola i izbjegavajte nakon predugog sunčanja skakati u vodu, jer to može biti prevelika razlika u temperaturama i može dovesti do zatajenja srca.

Kupanje na zagrebačkom Jarunu ovaj vikend bilo je kobno za 24-godišnjeg Petrinjca. Jarun i Bundek inače nisu opasni, jer su uređeni, imaju spasioce, ali ipak treba biti na oprezu. Policija i liječnici u ovo doba uvijek izdaju upozorenja građanima, pogotovo da se klone takozvanih divljih kupališta.

Primjerice, osječko kupalište Kopika je uređeno, ali nema spasilačku službu. Na rijeci Dravi postoje i ozbiljna upozorenja, čega se oni iskusniji drže. 'Potrebno je poznavati našu Dravu prevrtljivu, jer Drava nije baš ni bazen ni potok, Drava je jedna ozbiljna rijeka', rekao je Veljko, kupač iz Osijeka.

Jedno od osnovnih savjeta, bez obzira o kojem kupalištu je riječ jest da nikako ne plivate najmanje jedan sat nakon obroka ili ako ste konzumirali alkohol i svakako da izbjegavate velike temperaturne razlike - primjerice da nakon predugog sunčanja naglo skočite u vodu.

'To je velika reakcija na tijelo, odnosno na srce. Znači, velika razlika temperature, to je prva prepreka', rekao je Tihomir Jalžetić, voditelj spasilačke službe na Copacabani u Osijeku. Najvažnije je biti umjeren, upozoravaju i liječnici i ne udaljavati se previše od obale.

'Naročito je važno to na rijekama koje su puno hladnije puno, postoje brzaci, dublje su, zagađenije su, pa treba biti oprezan', rekla je Mirjana Jembrek Gostović, ravnateljica srčane poliklinike. I dok se jedni samo sunčaju na jezeru oni mlađi igraju se uz budno oko roditelja.

Najvažnije je, prije svega, slušati savjete i biti na oprezu. Dakle, kupati se je preporučljivo apsolutno svima tko god to može, ali isto taklo treba paziti i poznavati teren - primjer kod rijeka treba paziti na virove, usjeke, rijeke i često mijenjaju svoj smjer, a kod jezera treba paziti na promjene dubina i temperatura, velik je rizik kupanje i u muljevitim šodericama zbog naglo pada dna i slabe vidljivosti. Stoga je najbolji savjet - slušajte sve upute i doista se pazite i bit će sve uredu, jer slučajevi utapanja nažalost nisu rijetki.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook