Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Prijedlog strategije za izradu i razvoj nacionalnoga kurikuluma za predškolski odgoj, osnovno i srednje obrazovanje predstavljen je danas u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa.


Ministar Dragan Primorac ocijenio je da prijedlog definira cijeli sustav odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj i odgavara na pitanje zašto i što mijenjati u obrazovnom sustavu kako bi on bio bolji, konkurentniji i suvremeniji.

Vezani članci Ministrica Blaženka Divjak (Foto: Dubravka Petric/PIXSELL) Ministrica Divjak: ''Za kurikularnu reformu spremno je sve što je nužno i važno'' 2018. rekordna po broju novorođenih (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Ukida se porez na prvu nekretninu, roditeljima besplatno dopunsko osiguranje, tvrtkama ograničenje ugovora na određeno...

Nakon predstavljanja novinarima o Prijedlogu će se provesti široka javna rasprava u idućih četiri do pet tjedana, a do jeseni bi trebao biti završen i strateški dokument, izjavila je predsjednica Vijeća za nacionalni kurikulum za predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Dijana Vican, docentica na Sveučilištu u Zadru. Pozvala je hrvatsku javnost i stručnjake da se očituju o prijedlogu kako bi dokument koji će donijeti okvir nacionalnoga kurikuluma biti što kvalitetniji.

Ministar je ocijenio da je Vijeće, u kojemu je 19 istaknutih
stručnjaka, od osnutka u rujnu prošle godine radilo sustavno i utvrdilo smjernice promjena za poboljšanje obrazovnoga sustava, stručna objašnjenja i načine kvalitativnoga unaprjeđenja sustava na svim obrazovnim razinama prije visokoškolskoga. Donošenjem kurikuluma Hrvatska će se priključiti razvijenim europskim zemljama koje više od
dva desetljeća imaju takve strateške dokumente, rekao je Primorac. 

Istaknuo je da će taj dokument ispraviti ono što je do sada bilo krivo, t.j. da su hrvatski obrazovni sustav definirali "veliki
reformatori", a sada će stručnjaci, koji su temelj obrazovne piramide, odlučivati o promjenama sustava.

Prijedlog sadrži prioritetne obrazovne vrijednosti i jasne ciljeve (glede potreba hrvatskoga društva i nacionalnoga razvoja te europskog konteksta). Donosi i kompetencije koje dijete i učenik trebaju steći u određenoj dobi, odnosno obrazovnom ciklusu, kao što su komunikacijske, matematičke, socijalne i druge kompetencije, temeljna obrazovna područja iz kojih proizlaze predmeti, standarde za stjecanje temeljnih kompetencija te standarde za kompetencije odgojitelja, učitelja, nastavnika i drugih sudionika te vrjednovanje i samovrjednovanje kako
bi se utvrdile daljnje potrebe u unaprjeđivanju i poboljšanja
obrazovnoga sustava.

Jer, ustvrdio je ministar Primorac, Hrvatska mora imati jasan koncept od predškolske izobrazbe do doktorata. Pri tomu, rekao je, treba razlikovati kurikulum i nastavni program, jer kurikulum ima puno dublju dimenziju i sadrži prioritetne društvene vrijednosti. Istaknuo je da nacionalni kurikulum znači da više ne će biti govora o razredima, nego o obrazovnim ciklusima te da omogućuje i kreiranje školskoga kurikuluma što pak znači autonomiju škole.

Ministar je najavio da će se već do 2008. ukinuti treća smjena u hrvatskim školama.