Kao dio projekta FACT@FERIT, koji se provodi u okviru mjere "Uspostava provjere medijskih činjenica i sustava javne objave podataka" koju podupire Agencija za elektroničke medije (AEM), Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) u suradnji s Fakultetom elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija Osijek (FERIT) objavila je “Vodič za provjeru informacija”.
Policija na terenu
Užas na istoku Hrvatske! U rijeci pronađeno tijelo
Potraga u tijeku
Međimurje pod opsadom, policajac poslao poruku ubojici: "Ako ovo vidi ili sluša..."
Pojačane aktivnosti
Članica NATO-a proglašava izvanredno stanje: "Mogući su i daljnji koraci"
Riječ je o sveobuhvatnom edukativnom priručniku koji građanima i novinarima nudi praktične alate i metodologije za prepoznavanje i suzbijanje dezinformacija u medijskom prostoru, navodi se u HUDI-jevu priopćenju.
Pomoć građanima
U okruženju preplavljenom informacijama, vodič pomaže građanima da lakše prepoznaju i provjere točnost onoga što čitaju, gledaju ili dijele.
Cilj projekta FACT@FERIT unaprjeđenje je medijskih i novinarskih standarda te osnaživanje informacijske pismenosti građana s naglaskom na razotkrivanje lažnih vijesti, misinformacija i manipulacija javnim sadržajem.
Vodič se sastoji od 10 tematskih cjelina koje pokrivaju:
- osnove medijske pismenosti i načine identifikacije dezinformacija
- korištenje pouzdanih izvora i alata za provjeru činjenica
- prepoznavanje senzacionalizma, emocionalne manipulacije i pristranosti
- važnost transparentnosti, više perspektiva i etičkih standarda u izvještavanju
Posebna vrijednost ovog priručnika, ističu, jest praktična uporaba - uključuje konkretne savjete za građane, novinare i edukatore kako odgovorno konzumirati i dijeliti informacije, koje digitalne alate koristiti te kako prepoznati autentične izvore i izbjeći sukob interesa.
Iva Šalomon
Foto:
Photo Adria
"Svjedoci smo svakodnevnog širenja netočnih i zlonamjernih informacija putem društvenih mreža i internetskih kanala. Uz ovaj vodič, građani će lakše moći prepoznati lažne tvrdnje, bolje razumjeti kako mediji funkcioniraju te donositi informirane odluke", poručila je predsjednica HUDI fact-checking tima Iva Šalamon.
U izradi vodiča sudjelovali su članovi HUDI-jeva tima za fact-checking, tj. predstavnici relevantnih medijskih kuća (24sata, Hanza Media, Index.hr, Nova TV, Telegram, tportal) te akademska zajednica (FERIT), a dodatne informacije i preuzimanje vodiča moguće je na stranicama HUDI-ja.