Obavijesti Video Pretražite Navigacija
izvanredna

Ustavni sud: "Milanović ne može biti ni mandatar ni predsjednik Vlade ni ako podnese ostavku"

'HDZ do sada potrošio dvostruko više nego SDP'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
U prva dva tjedna predizborne kampanje najviše novca za oglašavanje u medijima, oko 14 milijuna kuna, potrošio je HDZ, dok ga sa 6,4 milijuna kuna slijedi SDP, objavili su GONG i Transparency International Hrvatske, uz napomenu da medijsko oglašavanje u pravilu predstavlja tek polovicu u kampanju utrošenog novca.

Zbrojivši te troškove na temelju cjenika objavljenog prije kampanje, GONG i TIH su na konferenciji za novinare izvijestili kako je po iznosu utrošenog novca treći koalicija HSS-HSLS-PGS koja je potrošila 2,8 milijuna kuna, a slijede HNS s 2,6 milijuna kuna, HSP s nešto više od dva milijuna, IDS s 269 tisuća kuna, DC sa 195 tisuća, ASH sa 140 tisuća, te Jedino Hrvatska i HSU s po 138 tisuća kuna.

Pročitajte i ovo Gong objavio kartu na kojoj možete provjeriti kojoj izbornoj jedinici pripadate Frankenštajnska podjela Ne znate kojoj izbornoj jedinici pripadate? Napravljena interaktivna karta koja vam u tome može pomoći Slika nije dostupna Očekuju i zakon o golf palicama Udruge traže ocjenu ustavnosti Zakona o golfu

Prije službenog početka kampanje HDZ je najavio da namjerava potrošiti između 16 i 18 milijuna kuna, SDP 15,8 milijuna kuna, HNS 9 milijuna kuna, koalicija HSS-HSLS-PGS 8 milijuna kuna, HSP između 7 i 8 milijuna kuna i HSU 2,5 milijuna kuna.

Najviše novca utrošeno je na televizijsko oglašavanje (17,1 milijuna kuna), a sljede vanjsko oglašavanje s 5,4 milijuna kuna, tisak (5,1 milijuna kuna), radio (1,5 milijuna kuna) i internetski portali 128 tisuća kuna.

Čelnici udruga napomenuli su da se njihov izračun odnosi samo na oglašavanje na tri nacionalne i dvije lokalne televizije, radio postajama s nacionalnom koncesijom i dvije lokalne, u tisku i na internetskim portalima.

No, to je samo dio troškova, napominju u GONG-u i TIH-u, jer u iznos do kojeg su došli nisu uračunati troškovi oglašavanja na izradi spotova, plakata, oglašivačkog i promotivnog materijala, oglašavanja u BiH, predizbornih skupova, volontera.

GONG i TIH, koji su istraživanje troškova dosadašnjeg djela kampanje proveli uz pomoć agencije Promocija plus, procjenjuju da medijski dio kampanje čini tek 50 posto ukupnih troškova.

Predsjednica GONG-a Suzana Jašić procjenjuje da će preostala polovica biti potrošena ovog, zadnjeg tjedna kampanje, jer je taj dio najintenzivniji.

GONG i TIH podsjećaju da su krajem listopada pozvali političke stranke, nezavisne liste i kandidate da do 20. studenoga objave preliminarne izvještaje o visini i izvorima sredstava za kampanju te imena donatora.

Elementarna je pristojnost da stranke prije izbora kažu koliko su novaca potrošili, u koju namjenu i od koga su dobili novac, rekao je predsjednik TIH-a Zorislav Antun Petrović, koji se, budući da stranke to još nisu učinile, nada da će birači ovog tjedna dobiti te podatke.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene