Gotovo godinu dana nakon katastrofe aviona Germanwingsa, francusko civilno zrakoplovstvo objavilo je dugo očekivane preporuke u konačnom izvješću o nesreći, koju je izazvao kopilot odvevši u smrt pritom 150 ljudi.
Pročitajte i ovo
Traje očevid
Strava u Zaprešiću: U teškoj nesreći poginuo pješak, promet je prekinut
Gužve od jutra
Kaos na cesti prema Zagrebu: Nesreća kod Popovca, stvorila se kilometarska kolona
'Lubitza su liječnici nagovarali da ide u bolnicu na psihijatrijsko liječenje jer je patio od depresije. Nekoliko tjedana prije tragičnog događaja bio je kod nekoliko liječnika, no niti jedan od njih nije o njegovom ozbiljnom stanju upozorio njegovog poslodavca, kompaniju Germanwings', prenosi BBC dijelove izvješća koje je danas objavljeno.
Andreas Lubitz je, zbog svojeg stanja kojeg je očito bio svjestan, u nekoliko godina posjetio 41 liječnika tražeći pomoć, prenosi Sky News.
Istražitelji vjeruju kako je Lubitz namjerno zabio avion u planinu.
Francuski stručnjaci za civilno zrakoplovstvo preporučili su jačanje liječničkih kontrola pilota, uključivo i psihijatrijska vještačenja.
Stručnjaci francuskog Ureda za istrage i analize (BEA) na konferenciji za novinare u Bourgetu nedaleko Pariza definitivno su potvrdili da je nesreću namjerno izazvao kopilot koji je patio od psihičkih problema.
BEA naglašava u izvješću da je jedan liječnik dva tjedna prije nesreće kazao da bi kopilot Andreas Lubitz trebao biti podvrgnut bolničkom tretmanu. Lubitz je počeo pokazivati simptome depresije u prosincu 2014. godine.
BEA je u završnom izvješću izdala i dvije preporuke o sigurnosti koje kažu da bi liječnici morali izvijestiti vlasti o zdravstvenom stanju pilota, a da bi piloti morali prolaziti redovite preglede kada se nalaze na tretmanu antidepresivima.
Dana 24. ožujka prošle godine Andreas Lubitz, kopilot na letu Germanwingsa Barcelona-Duesseldorf iskoristio je nenazočnost pilota u kabini kako bi zabio avion u planinu, pola sata nakon uzlijetanja. Avion u kojem je bilo 144 putnika i šest članova posade zabio se potom u francuske Alpe i svi na letu su poginuli. Čitav slučaj postavio je nova pitanja o sigurnosti zračnog prometa.
Europska agencija za zračnu sigurnost (EASA) već je preporučila stalnu nazočnost dvije osobe u pilotskoj kabini tijekom čitavog leta. Međutim, ta mjera, koju na dobrovoljnoj bazi uvelike koriste europske zrakoplovne kompanije od te nesreće, nema jednoglasnu potporu. Njemački sindikat pilota kaže da sa sobom nosi rizike koji su veći od onog što se time dobija.
Istraga crnih kutija nakon nesreće pokazala je da se kopilot našao sam u pilotskoj kabini i odbio otvoriti vrata, unatoč višekratnim zahtjevima posade i jakim udarcima po vratima.
Povodom prve obljetnice nesreće, većina obitelji poginulih trebala bi se okupiti 23. ožujka u Marseilleu te dan nakon toga posjetiti mjesto nesreće u kojoj je poginulo najviše Nijemaca i Španjolaca, prvih 72 a drugih 50. (Hina/N.C.)