Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Edukativna kampanja

Najbogatiji Hrvati u službi financijskog obrazovanja

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
U javnosti je posljednjih nekoliko tjedana dobro odjeknula edukativna kampanja Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa) kojom se želi osnažiti svijest o potrebi poznavanja financijskih proizvoda i povezanih rizika prilikom odlučivanja o ulaganju u takve proizvode.

U javnosti je posljednjih nekoliko tjedana dobro odjeknula edukativna kampanja Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa) kojom se želi osnažiti svijest o potrebi poznavanja financijskih proizvoda i povezanih rizika prilikom odlučivanja o ulaganju u takve proizvode.

Pročitajte i ovo Banke i depozitari (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Hanfa upozorava Građani, oprez, nove laži o mirovinama! Pripazite na ovu tajvansku tvrtku Ilustracija Izvješće Hanfe Kako su poslovali mirovinski fondovi? Objavljeni su zanimljivi podaci

Kampanja se provodi putem online bannera i oglasa koji se pojavljuju prilikom internetskog pretraživanja određenih riječi, a u kojima „najbogatiji Hrvati“ pozivaju na trgovanje izmišljenim financijskim proizvodima, nazvanim KPN-ovima (Kompliciranim Proizvodima za Neinformirane), da bi se već pri sljedećem kliku putem posebno izrađene informativne internetske stranice potencijalne ulagače pozvalo na oprez i ukazalo na važnost pravovremenog informiranja o uslugama i proizvodima prije stupanja u poslovni odnos s financijskom institucijom.

Muškarac i žena s fotografija te njihove izjave su izmišljeni. KPN je Komplicirani Proizvod za Neinformirane. Fotografije s izmišljenim najbogatijim Hrvatima predstavljaju oglase koji vode na posebno izrađenu informativnu internetsku stranicu putem koje Hanfa želi upozoriti na rizike online trgovanja financijskim proizvodima.

Tijekom mjesec dana trajanja edukativne kampanje zabilježeno je više od 26.900 pristupa informativnoj internetskoj stranici. To je samo jedna od edukativnih aktivnosti Hanfe, koja uz funkciju nadzora financijskih tržišta svakodnevno obavlja i obrazovnu ulogu podižući razinu financijske pismenosti sadašnjih i budućih korisnika financijskih usluga te šire javnosti.

Važno je naglasiti kako Hanfa ne može davati savjete ili preporuke u vezi s financijskim uslugama koje pojedinac koristi ili namjerava koristiti (primjerice, preporučiti određenu financijsku uslugu ili određenog pružatelja usluge). Međutim, zainteresirana javnost na internetskim stranicama Hanfe može pronaći korisne informacije o tim uslugama i proizvodima.

Na stranicama je tako objavljeno pet brošura u kojima je Hanfa na razumljiv i jednostavan način objasnila pojmove povezane s tržištem kapitala, investicijskim fondovima, mirovinskim fondovima, osiguranjem i leasingom. Osobama koje se odluče ulagati od pomoći sigurno mogu biti i druge informacije na tim stranicama, poput registara ovlaštenih pružatelja usluga, upozorenja o društvima na čiji je rad iz nekog razloga potrebno obratiti pozornost, statistika ili kvantitativnih podataka. Korisni mogu biti i podaci koje je Hanfa dala u obliku edukativnih tekstova i odgovora na često postavljena pitanja.

Hanfa se u svom svakodnevnom radu susreće s nizom indikatora koji ukazuju na potrebu dodatne edukacije u području financija. Osim toga, skora objava rezultata prvog sveobuhvatnog istraživanja financijske pismenosti u Hrvatskoj, koje po OECD metodologiji provodi Hanfa u suradnji s Hrvatskom narodnom bankom, osigurat će nove informacije i dati argumente za definiranje daljnjih mjera za podizanje razine financijske pismenosti (npr. identificiranje posebno ranjivih dobnih skupina, problematična područja itd.).

Danas je financijska pismenost integralni dio opće pismenosti. Kompleksnost usluga, mogućnost stupanja u poslovni odnos s pružateljima usluga izvan Hrvatske, pojava novih usluga i proizvoda, razvoj tehnologije i mogućnost brzog plaćanja ponuđene usluge utječu na nužnost posjedovanja osobnih vještina i znanja iz područja financija. Uz to, financijsko-pravni rječnik često je mistificiran i opterećen nerazumljivim terminima te je zbog toga na prvi pogled odbojan prosječnom korisniku usluge.

Zato je potrebno raditi na tome da terminologija iz područja financija postane jasnija, financijske usluge razumljivije korisnicima, a svijet financija općenito bliži široj javnosti. Dobrobiti primjerene financijske pismenosti ne odnose se samo na osobne koristi pojedinca, već i na društvo u cjelini i zbog toga je podizanje razine financijske pismenosti tema od šireg društvenog značaja. Dobro promišljenim aktivnostima poput inovativne edukativne kampanje Hanfa na tom području nastavlja davati svoj doprinos.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene