Njezin Tunel osjeta Centar Grič omogućit će prolazak upravo takvim, filmskim prizorima. Uređivanje tunela u planu je za sredinu iduće godine, a projekt je najavio gradonačelnik Milan Bandić.
Pročitajte i ovo
Objavio ministar
Nevjerojatno otkriće na granici NATO članice
Skandal u Austriji
Milijarder kopa privatni tunel ispod Salzburga, a razlog je bizaran: Građani bijesno poručili - "Zaustavite ga!"
Novi zakon EU-a
Svima koji žive u Hrvatskoj od danas će biti teže skrivati važan podatak
JOCA AMSTERDAM
Zloglasni kriminalac dobro poznat hrvatskoj javnosti iznenada pušten na slobodu
Više ozlijeđenih
FOTO Ovo je mjesto tragedije na Savi: "Držali su se za splav, jedan je poginuo"
Zapušteno sklonište sagrađeno tijekom Drugog svjetskog rata, ispod južnih bedema Gornjega grada, postat će muzej osjeta, jedinstven u svijetu, a prvi put, nakon šezdeset godina grički će tunel postati pješačka zona.
Neda Cilinger projekt je pripremala tri godine. Institut građevinarstva Hrvatske prema narudžbi grada do prosinca mora razraditi projekt sanacije koja će trajati najmanje dvije godine. Toliko je vremena potrebno za obnavljanje podzemnih hodnika koji povezuju Radićevu 19 s Mesničkom 12, te četiri hodnika koji izlaze u Ilici 3, 28 i 30 te u Tomićevoj 6.
'Nakon uređenja partera, zidova, hidroizolacije, električnih instalacija, sanitarnih čvorova postavit će se umjetničke instalacije i svjetlosni efekti koje će posjetitelji osim gledanja moći slušati, mirisati, dodirivati, a bit će, izrađeni od kamena, pijeska, drva i šljunka. Videoekrani i hologrami 24 sata će prikazivati razne filmove o prošlosti i sadašnjosti grada,' kaže Neda Cilinger.
Grad kao vlasnik prostora, te Gradski ured za kulturu u suradnji s Arhitektonskim fakultetom i Gradskim uredom za prostorno uređenje, projekt Tunel osjeta Centar Grič nominirali su na natječaju ESC, CARDS 2004 i on je izabran kao strateški važan projekt za Zagreb te je ušao u program PHARE 2005. ESC. Autorica očekuje kako će iz tih europskih fondova dobiti milijun eura, a barem još toliko za preuređenje tunela trebao bi platiti grad.
U planu je i gradnja dvaju staklenih dizala, koji će uz novu podzemnu garažu na Tuškancu djelomično riješiti promet u arhitektonsko najvrednijem dijelu grada. Invalidi u kolicima tako će prvi put moći samostalno doći na Gornji grad.
Neda Clilinger u sklopu projekta predlaže i gradnju podzemne multimedijske dvorane na tri etaže. Na 4500 četvornih metara dvorane organizirale bi se izložbe, koncerti i druga kulturna događanja, a grad bi dobio suvremeni muzejski prostor.