Prva dva otvorenja namijenjena su uzvanicima, a vrata jednog od najljepših zagrebačkih izložbenih prostora, koji je za ovu prigodu zatamnjen čime su Miróova djela još više dobila na izražajnosti, za posjetitelje se otvaraju 2. listopada.
"Sretan sam što se izložba predstavlja u Zagrebu, gdje je Miró već izlagao, ali nikada u ovolikom opsegu", rekao je na današnjoj konferenciji za novinare Olivier Kaeppelin, direktor Fundacije Maeght, koji uz ravnateljicu Umjetničkog paviljona potpisuje autorsku koncepciju izložbe.
Miró nas uvodi u čudesan svijet snova i neobičnih likova iz vremena njegovog djetinjstva, a posebno sam zadovoljan što je u Zagrebu i rijetko izlagana velika tapiserija koja izražava sve ono što je u središtu njegova rada, vitalnost, izražajnost boja i sposobnost da nas ponese, istaknuo je.
Među četrdesetak izloženih radova je čak 21 Miroova skulptura, kojih Fundacija Maeght ima najviše u svijetu. Na izložbi su skulpture predstavljene kroz razdoblje od dva desetljeća, od ranih šezdesetih, kada se počeo ozbiljnije zanimati za taj oblik likovnog izražavanja, do početka osamdesetih.
S obzirom na to da je Miró jedan od najvećih crtača modernog razdoblja 20. stoljeća, predstavljamo i njegove crteže, od svih velikih slikara tog vremena njegovi su radovi bili najživlji i najprovokativniji, rekao je Kaeppelin, ustvrdivši kako je on aktualan i danas, cijene njegovih djela rastu, a mnogi mladi umjetnici referiraju se na njegov rad.
Zagreb: Djela umjetnika Joana Miroa iduće jeseni u Umjetničkom paviljonu
Veza Miróa i Fundacije Maeght započela je sredinom 20. stoljeća, otkada je nezaobilazna kada je riječ o modernoj i suvremenoj umjetnosti - svjetske galerije i muzeji redovito posuđuju djela iz te fundacije kada priređuju izložbe Miróa, Matissa, Bonnarda, Caldera, Giacomettia, Braquea.
Po riječima Jasminke Poklečki Stošić, izložba u Umjetničkom paviljonu od prvog je trenutka osmišljena kao prožimanje dijaloga između Fundacije Maeght i slavnog umjetnika, te na vrlo suptilan način isprepliće priču o dvije osobe, Miróa i Aimea Maeghta, koji su, uz ostale, oblikovali umjetnost prošlog stoljeća.
Uz sponzore i pokrovitelje održavanje izložbe su na konferenciji pozdravili zagrebački gradonačelnik Milan Bandić te, u ime Ministarstva kulture, Nevena Tudor Perković, koja je izrazila uvjerenje da interes za izložbu neće biti velik samo u Hrvatskoj nego i u regiji, te da će ju organizirano posjećivati i škole.
U Umjetničkom paviljonu su izložene, među ostalim, "Djevojka koja nestaje", djelo reproducirano u brojnim pregledima povijesti umjetnosti, "Milovanje ptice", skulptura visoka tri metra smještena u središtu rotonde Paviljona, te niz ulja na platnu "Rođenje dana", "Žena i ptica", "Let ptica u praskozorje", "Pjev livade" i skulpture "Glava i ptica", "Žena koja sjedi s djetetom", "Ekvilibrist", "Okrunjena glava".
Izložba će biti otvorena do 8. veljače iduće godine. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook