Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Luka Rijeka uskoro bi mogla krenuti u privatizaciju. Uprava te tvrtke razmatra nekoliko modela, a za sada je najizgledniji onaj po kojem bi bar još nekoliko godina ostala u većinskom državnom vlasništvu. Dio bi se ponudio investitorima, a dio radnicima.


Dio radnika se veseli vijesti o ponudi djela tvrtke upravo njima dok je dio suzdržan. Kažu da su se u prošlosti naslušali puno lijepih ideja i planova o Luci Rijeka pa na kraju ostali kratkih rukava. S druge strane država želi do kraja godine prodati dio dionica, oko 34 posto, ali bi zadržala većinski paket pa se radnici nadaju da bi im radna mjesta ostala sigurna.

Vezani članci Riječki studenti u prvom covid info centru - 1 Kod njih više nema propuštenih poziva: Zdravstveni radnici su preopterećeni, pa ovdje na sva pitanja građana o koroni odgovaraju volonteri Ministar mora prometa i infrastrukture Oleg Butković (Foto: Dnevnik.hr) Najskuplja cesta? Više od pola milijarde kuna za izgradnju prometnice duge 3,5 km

Relativno nova uprava riječke luke o prošlosti ne govori, gledaju samo naprijed, u pregovorima su s resornim ministarstvom o dokapitalizaciji tvrtke. 'Prvi dio bi bila prodaja postojećih dionica radnicima pod uvjetima koje bi tek trebalo definirati i tu se nadamo začetku organiziranog radničkog dioničarstva u Luci Rijeka i od drugog djela koja bi bila dokapitalizacija izdavanjem nove emisije dionica', rekao je predsjednik Uprave Luke Rijeka Vedran Devčić.

>> Grad Rijeka pomaže radnicima 3. maja, škver oslobođen obveza iz pisama garancije

Za neke dijelove riječke Luke poput ovog terminala zainteresirani su i kineski gospodarstvenici. No, kontrolni bi paket ostao u rukama države. ' Pozdravljamo svaku pravednu privatizaciju da bi naši radnici dobili unaprjeđenje, poboljšanje uvjeta rada i poboljšanje materijalnih prava', kaže Rusmir Cimirotić, predsjednik Nezavisnog sindikata Luke Rijeka.

Nadaju se radnici da će im dokapitalizacijom biti ispravljena nepravda nanesena u prvoj privatizaciji. Tada su, kažu radnici, dobili ovbeštećenje samo u vrijednosti 5000 maraka, a vrijednost je bila 20.000.

Prihvati li ovaj model resorno ministarstvo, kreću daljnja ulaganja u širenje i modernizaciju cijele luke - projekti obnove lučke pretovarne i lučke mobilne mehanizacije.

Da bi ovaj model dokapitalizacije, kombinacija radničkog dioničarstva i novih investitora, mogao zaživjeti, prijedlog mora proći prvo u resornom Ministarstvu, a onda dobiti i zeleno svijetlo od Vlade.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook