Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Dio tvrtke radnicima?

Luka Rijeka mogla bi uskoro u privatizaciju

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Luka Rijeka uskoro bi mogla krenuti u privatizaciju. Uprava te tvrtke razmatra nekoliko modela, a za sada je najizgledniji onaj po kojem bi bar još nekoliko godina ostala u većinskom državnom vlasništvu. Dio bi se ponudio investitorima, a dio radnicima.

Dio radnika se veseli vijesti o ponudi djela tvrtke upravo njima dok je dio suzdržan. Kažu da su se u prošlosti naslušali puno lijepih ideja i planova o Luci Rijeka pa na kraju ostali kratkih rukava. S druge strane država želi do kraja godine prodati dio dionica, oko 34 posto, ali bi zadržala većinski paket pa se radnici nadaju da bi im radna mjesta ostala sigurna.

Pročitajte i ovo Podizanje brane u Hrvatskoj Kostajnici Vodostaj u stalnome rastu VIDEO Pripreme za obranu od poplave u Hrvatskoj Kostajnici: "Napokon i mi imamo branu" Nacionalni ispit iz Hrvatskog jezika Koji je smisao? Sindikat Preporod protiv nacionalnih ispita: "Besmisleni su i štetni!"

Relativno nova uprava riječke luke o prošlosti ne govori, gledaju samo naprijed, u pregovorima su s resornim ministarstvom o dokapitalizaciji tvrtke. 'Prvi dio bi bila prodaja postojećih dionica radnicima pod uvjetima koje bi tek trebalo definirati i tu se nadamo začetku organiziranog radničkog dioničarstva u Luci Rijeka i od drugog djela koja bi bila dokapitalizacija izdavanjem nove emisije dionica', rekao je predsjednik Uprave Luke Rijeka Vedran Devčić.

>> Grad Rijeka pomaže radnicima 3. maja, škver oslobođen obveza iz pisama garancije

Za neke dijelove riječke Luke poput ovog terminala zainteresirani su i kineski gospodarstvenici. No, kontrolni bi paket ostao u rukama države. ' Pozdravljamo svaku pravednu privatizaciju da bi naši radnici dobili unaprjeđenje, poboljšanje uvjeta rada i poboljšanje materijalnih prava', kaže Rusmir Cimirotić, predsjednik Nezavisnog sindikata Luke Rijeka.

Nadaju se radnici da će im dokapitalizacijom biti ispravljena nepravda nanesena u prvoj privatizaciji. Tada su, kažu radnici, dobili ovbeštećenje samo u vrijednosti 5000 maraka, a vrijednost je bila 20.000.

Prihvati li ovaj model resorno ministarstvo, kreću daljnja ulaganja u širenje i modernizaciju cijele luke - projekti obnove lučke pretovarne i lučke mobilne mehanizacije.

Da bi ovaj model dokapitalizacije, kombinacija radničkog dioničarstva i novih investitora, mogao zaživjeti, prijedlog mora proći prvo u resornom Ministarstvu, a onda dobiti i zeleno svijetlo od Vlade.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene