Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Čak trećina turista koji dođu u Split visoko je obrazovana, ima magisterije i doktorate, pokazalo je nedavno istraživanje splitskog filozofskog fakulteta.


A takvi gosti žele više od sunca i mora, oni žele i kulturu, povijest, umjetnost. I u svijetu je potražnja za kulturnim turizmom sve veća, stoga bi našu ponudu trebalo i poboljšati. Stara gradska jezgra, Dioklecijanova palača, ono je što najviše privlači turiste u Split. Antička povijest ostavlja bez daha pogotovo Amerikace. 'Za nas je najzanimljivije, jer Amerika nije toliko stara, vidjeti kako ste uzeli nešto iz Rimskog doba i onda gradili preko toga, napravili ste novu povijest na staroj,' rekla je Vivian, turistkinja iz SAD-a.

Vezani članci Nina Obuljen Koržinek - 3 Ministrica Obuljen Koržinek o potporama za glazbenike: "U ovim okolnostima, kad je država osigurala cjepivo, nema više potrebe za takvim tipom potpora" Turisti u Rovinju Rat za goste i kupce: Svađe i tučnjave od sjevera do juga, a turista ima dovoljno za sve. Lučki kapetan ima savjet za smirivanje situacije

I nedavno istraživanje sociologa pokazalo je kako je gostima u Splitu najzanimljivija spomenička baština, a nakon toga, ipak manje, posjeti muzejima i galerijama. 'Palaču želimo vidjeti, ali muzeje ne. Lijepo je vrijeme, u muzeje idemo kad padne kiša.,' rekli su turisti iz Njemačke. No turistički informatori ipak sugeriraju gostima da iskuse i taj dio ponude. 'Najviše naglašavamo za gradski muzej, za etnografski muzej, za galeriju Meštrović i stvarno, oni nas poslušaju,' rekla je Zdravka Mamut iz Turističkog informativnog centra.

>> Interaktivne karte pomoći će turistima

Pozicija u središtu grada i cijena ulaznice od 10 kuna vjerojatno su razlozi što mnogi dođu u Muzej grada Splita. 'Htjeli smo nešto vidjeti i o povijesti Splita, a ne da samo idemo u trgovine,' rekla je jedna turistica iz Engleske. Ravnateljica tvrdi da je ove godine i veća posjećenost. 'Nakon usporedbi podataka za mjesec svibanj konstatirali smo da je posjećenost bila bolja nego lani, a to očekujemo i za cijelokupnu ovu sezonu,' rekla je Elvira Šarić Kostić, ravnateljica Muzeja grada Split. No dodaje kako bi sigurno u splitskim muzejima moglo biti i više turista, uz nužno poboljšanje marketinga. Možda onda i hrvatska kultura postane popularnija.