Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Donosimo iskustva poduzetnika koji su promijenili svoj poslovni model i osvojili nova tržišta.


Neki o njima pojma nemaju, drugih ih tek sramežljivo promišljaju, no poduzetnici s kojima smo razgovarali, svoje poslovne modele bez straha su promijenili. Naravno, riječ je o Liderovim labudovima, sudionicima lanjske konferencije Crni labud u plavom oceanu koja se i ove godine održava 27. veljače 2015. u Hypo centru. Oni su nam otkrili kako su se razvili u proteklih godinu dana.

Vezani članci Ilustracija (Foto: Getty Images) Bugarin optužen zbog špijuniranja za Rusiju: Pokušao odvući zemlju od saveznika i približiti je Moskvi Slika nije dostupna Kako postati uspješniji poduzetnik?

'Nastavili smo u skladu sa promjenom koja je prezentirana na lanjskoj konferenciji, odnosno fokusom na set proizvoda i razvoju naše prisutnosti na tržišnim nišama od interesa. Zabilježili smo rast prihoda od oko 20 posto te zaposlili više novih djelatnika', priča Tomislav Lekić iz Holosysa, tvrtke koja se bavi uređajima za daljinsko očitanje potrošnje vode, plina i struje.

Iz najkišnijeg hrvatskog grada krenuo izvoz prvog pametnog kišobrana u svijetu

Lekić ističe kako se sudjelovanje na konferenciji pokazalo vrlo korisnim iz više razloga.
'Kroz samo sudjelovanje na konferenciji bilo je potrebno i eksplicitno opisati promjene poslovnih modela i upravljanje promjenom u tvrtki, inače znanje koje je stečeno 'usput' te komunicirano u raznim prilikama, ali nikada uobličeno u konkretan proces. Dodatno, dobili smo novi poticaj za provođenje organizacijskih i promjena načina poslovanja', ističe Lekić.

Prednost konferencije Crni labud

Slično iskustvo dijeli i Boris Popović iz Alarm automatike koji kaže kako mu je konferencija omogućila uvid u različite načine prilagodbe promjenama i potakla da se dodatno specijaliziraju i internacionaliziraju na način da još više potiču inovacije i integracije te naprave još bolje i dugoročnije planove te prilagode strukturu i sustav svojim klijentima i promjenama u okolini.

Otvaranje tvrtke u Bugarskoj ističe kao jedan od važnijih lanjskih događaja. 'Tu je i nekoliko novih specijalističkih softvera i prva aplikacija za mobilne uređaje koja omogućava prihvat i praćenje svih događaja sa štićenog objekta i njihovu video verifikaciju', priča Popović. Tvrtka je zaposlila novih 9 ljudi, te povećala izvoz za oko 20 posto.

Motus Melior, centar za sport i rehabilitaciju u suvlasništvu Krešimira Spajića može se pohvaliti rastom prihoda od preko 300 posto u odnosu na 2013 godine, no treba uzeti u obzir da je tvrtka s radom počela u lipnju 2013. U 2014., drugoj godini poslovanja, tvrtka je poslovala s dobiti te je ostvarila neto profitnu maržu od 27 posto.

'Najveći benefit koji je tvrtka ostvarila sudjelovanjem na konferenciji je povećanje kredibiliteta u poslovnoj javnosti. Nastup na konferenciji smo strateški iskoristili za jačanje imidža tvrtke, također smo ga primili kao interni poticaj za daljnji napredak', priča Spajić te napominje kako je tvrtka dobila nekoliko upita za suradnju i ekspanziju na hrvatsko i međunarodna tržišta.

Motivacija za lidere

Direktorica Telecora, Jovana Đurić priča kako je lani slušajući druge prezentere, njihove poslovne modele i razgovarajući sa sudionicima dobila motivaciju za promjenu poslovnog modela. 'Paralelno sa rađanjem novog poslovnog modela, bavimo se veletrgovinom elektroopreme i provođenjem vlastitih projekata sufinanciranih kroz bespovratna sredstva', kaže Đurić.

Servis za čišćenje i uređenje grobova, Čuvar sjećanja u vlasništvu još jednog Liderovog labuda, Elizabete Planinić ušao je u treću godinu poslovanja. 'Pronaći ispravan model, kvalitetne suradnike i dobavljače, bio je općenito jedan od većih izazova. No, danas s ponosom mogu reći da sve što predstavlja Čuvar sjećanja za mene osobno, a i za moje suradnike je u prvom redu poziv', zaključila je utemeljiteljica tvrtke. 

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook