Kako velike tvrtke mogu pomoći malima: ''Najvažnije je istaknuti upravo povrat na tu investiciju, o društvenoj vrijednosti koja iznosi oko pet milijuna kuna''
Piše Sponzorirani članak,
30. lipnja 2021. @ 12:25
komentari
Velika tvrtka pomaže malima u projektu \'\'Pokreni nešto svoje\'\' - 1Foto: PR
Tisuću petsto – toliko je prijava u posljednjih pet godina programa ''Pokreni nešto svoje'' pristiglo, a ove je godine odabrano šest novih finalista. Novčanu pomoć u iznosu od 74 tisuće kuna te polugodišnje mentorstvo osvojili su poduzetnici različitih djelatnosti, no zajedničkog nazivnika – društveno odgovornog poslovanja.
''Mi biramo impact poduzetnike. Jako nam je važan kriterij društvenog povrata i utjecaja, bilo da rade nešto dobro za regeneraciju i očuvanje okoliša ili za integraciju skupina koje su ranjivije'', riječi su Ane Brigović, voditeljice programa u ACT Grupi koja je razvila program koji pruža financijsku podršku za male i poduzetnike početnike kojima je ovakva vrsta pomoći osobito značajna.
''Naša inicijalna želja i zapravo misao vodilja od samog početka, kad smo krenuli u ovaj program zajedno s ACT grupom, bila je naći nekakav način na koji mi kao velika kompanija možemo doprinijeti društvu i široj zajednici u kojoj poslujemo. Tada je pala odluka da to učinimo tako da ulažemo upravo u one kojima je taj početak jako težak'', objašnjava Katica Šamija iz Philip Morrisa Zagreb.
Katica Šamija(Foto:
PR)
Uz već spomenutu bespovratnu novčanu pomoć finalisti ovog programa potpore poduzetničkim projektima dobivaju polugodišnje mentorstvo koje obuhvaća analizu potreba, konkretan cilj za strateški razvoj te pronalazak i vođenje odgovarajućeg mentora. Osim poslovanju mentorstvo pomaže i pojedincima kako bi razvili dodatna znanja i vještine.
''Mi mentorstvo provodimo 'jedan na jedan', vrlo intenzivno. Program traje šest mjeseci i cijelo to vrijeme osigurano je mentorstvo, ali također imamo vrlo aktivnu podršku za alumni, znači svi koji su jednom završili program i dalje mogu dobivati naše mentore'', kaže Ana Brigović, koja svoje znanje nesebično dijeli sa sudionicima programa ''Pokreni nešto svoje''.
Ana Brigović(Foto:
PR)
Da je tome tako, svjedoči Mirna Gaberšnik, prošlogodišnja finalistica koja radi u tvrtki za istraživanje i razvoj proizvoda 3DTech. Oni se bave izradom 3D printera za različite namjene.
''Mentorstvo nam je pomoglo jer nas je u startupu samo četvero, nemamo pokrivene sve funkcije i nismo svi maheri u svemu. ACT grupa to prepozna u komunikaciji s vama i vidi koja su područja koja vam najviše nedostaju. Ja sam iskoristila mentorstvo iz područja menadžmenta, brendiranja, prodaje, marketinga i financija općenito'', kaže Mirna. Dodaje kako su dobivena novčana sredstva uložili u izgradnju novog3D printera koji im je proširio poslovanje.
No Mirnina priča samo je jedna od mnogih uspješnih koje su se razvijale tijekom i nakon provedbe programa ''Pokreni nešto svoje''.
Mirna Gaberšnik(Foto:
PR)
''Izuzetno smo ponosni na uspjeh svih naših dosadašnjih dobitnika kojem svjedočimo iz godine u godinu. Međutim, svakako želim istaknuti da osim samog uspjeha, koji se mjeri i financijskim pokazateljima, i profitom, i nekakvim uspješnim poslovanjem tijekom godina, svjedočimo tome da smo svojom financijskom i mentorskom potporom zapravo doprinijeli i otvaranju radnih mjesta. Ulagalo se u infrastrukturu, proizvodne procese, pogone, razvoj novih proizvoda i ideja. Svakako je jako lijepo kao velika kompanija biti dio poslovnih početaka i uspjeha svih tih mladih poduzetnika'', otkriva Katica Šamija.
Konkretno, u posljednje je četiri godine uloženo više od dva i pol milijuna kuna u impact poduzetništvo putem programa ''Pokreni nešto svoje''. Uz taj je iznos dodatnih 600 tisuća kuna uloženo ove godine.
Velika tvrtka pomaže malima u projektu ''Pokreni nešto svoje''(Foto:
PR)
''Međutim, najvažnije je istaknuti upravo povrat na tu investiciju, odnosno mi ovdje govorimo o društvenoj vrijednosti koja iznosi oko pet milijuna kuna. Drugim riječima, svaka kuna koja je uložena u impact poduzetništvo s druge strane generirala je dvije kune društvene vrijednosti'', naglašava Šamija.
Dodatna vrijednost poput društvene odgovornosti, boljitka za društvo ili okoliš te postizanje društvene i ekonomske vrijednosti karakteristike su impact poduzetništva, koje je hvalevrijedno poticati.