Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Mogućnost izbora

Je li i Vama teško odlučiti što izabrati?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Koliko ste se često našli u situaciji da kao ukopani stojite pred prepunom policom u trgovini: čitate, proučavate, razmišljate i od silnoga izbora nikako ne možete donijeti odluku koji proizvod kupiti? Ne brinite, niste jedini. Jer umjesto da nam olakša, veliki nam izbor otežava donošenje odluka, čini nas nezadovoljnima i frustriranima. U stalnoj smo nedoumici jesmo li mogli izabrati bolje.

'Kad ti vidiš da možeš izabrati između devet različitih zubnih pasta, onda se osjećaš kao neki gospodar vlastite sudbine i onda si sretniji', kaže Andrea Andrassy, stand up komičarka i kolumnistica. Iako se ne smatra tipičnom ženom koja sate provodi u trgovini odjećom premišljajući se koju kombinaciju odabrati i kupiti, veliki izbor i ponuda nešto što i na nju utječe. I umjesto da se zbog toga osjeća sretnije i zadovoljnije, ona je pod stresom i anksiozna.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Još manje od dva mjeseca Pripremaju li se stranke i građani dovoljno za izbore za EP? Slika nije dostupna Sikstinska kapela Evo kako će se birati novi papa!

'To je paradoks izbora jer kada ga imate više, postajete izgubljeni, ne znate kakvu odluku donijeti i samim time postajete nezadovoljni, anksiozni i stalno se pitate jeste li mogli proći bolje' objašnjava psihologinja Ana Celjak.

>> Obavijest kupcima: 'Plati, pa gledaj po trgovini koliko hoćeš'

Pridodamo li tome podatak da u šezdeset posto slučajeve u kupovinu odlazimo bez jasnog cilja što trebamo kupiti, takvi su osjećaji i više nego razumljivi. Posljednjih se trideset godina broj proizvoda koje možete kupiti u supermaketima i više nego utrostručio. S prosječnih 15 tisuća na čak 50.

Izbor o kojem kao mlada, domaćica Nada nije mogla ni sanjati. 'Dućan je radio samo do 14 sati, a izbor je bio jako mali, samo ono osnovno. Nije bilo mlijeka, vrhnja… Za to smo doma imali krave', kaže Nada. Danas možemo birati hoćemo li kupiti vrhnje domaćih kava, s manjim ili većim postotkom masti, light, bez laktoze, s više laktoze, dodatkom kalcija, dobrih bakterija ili vrhnje od primjerice soje! A sve više od tri opcije kažu psiholozi najčešće je i previše.

No, birati možemo u svim segmentima života, ne samo u trgovini. 'Možeš se sjesti na avion i ako ti se ne sviđa ni jedan dečko u Hrvatskoj jer sluša narodnjake, možeš otići u Ameriku i tamo si naći dečka, ali onda ćeš opet misliti, možda ima netko u Španjolskoj tko je bolji i umrijet ćeš sam s mačkama. Ali se nećeš moći odlučit koju mačku želiš. Tako da nije dobro', uz smiješak nam prepričava Andrea. Psiholozi kažu, da bi se izbjegao paradoks izbora, potrebno je jasno postaviti prioritete. Previše informacija i izbora sigurno opterećuje i sputava, ali samo one koji nemaju jasan cilj. Zamislite samo kako bi bilo da izbora nemate!

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite PROVJERENO putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja. 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene