Riječ je o investiciji vrijednoj 72 milijuna eura, a puštanjem u promet te dionice završena je prva faza dupliranja, odnosno dogradnje Istarskog ipsilona. Do punog profila dograđeno je 100 kilometara autoceste između Pule i Umaga odnosno Kanfanara i Rogovića. U okviru prve faze, rečeno je danas, izgrađeno je i deset kilometara pristupnih cesta između Pule i Pomera te čvor Umag - granični prijelaz Kaštel. Ukupna vrijednost radova izvedenih u toj fazi iznosila je 326 milijuna eura.
Premijerka Jadranka Kosor na svečanosti je izrazila zadovoljstvo novim pothvatom. I to je dokaz da treba raditi surađujući 'bez obzira na političku pripadnost i na razlike', rekla je i uz na Istarskom ipsilonu navela suradnju na još dva projekta u Istri, izgradnji pulske Opće bolnice te projektu Brijuni rivijera. 'Istarski ipsilon u cjelini od iznimne je važnosti za razvoj gospodarstva u Istri, jer je to zapravo ulaganje u gospodarstvo', kazala je Kosor dodavši kako je u ovoj godini Vlada u izgradnju cesta i autocesta uložila oko četiri milijarde kuna.
Pročitajte i ovo
Projekt vrijedan više od 2 milijarde kuna
Kosor: 15. rujna se raspisuje međunarodni natječaj za Brijune rivijeru
Velike investicije
Brijuni Rivijera kao recept za gospodarski spas Hrvatske
Otvaranje ovog dijela Istarskog ipsilona znači veće ulaganje u turizam, rekla je i istaknula kako, upravo zahvaljujući infrastrukturi koja je izgrađena, oko 90 posto turista dolazi cestom. To je naša ogromna prednost, kazala je premijerka.
'Sve to dobiva na značaju kada stavimo u kontekst Hrvatske u 2013., kada će naša država postati članica Europske unije. Mi ulažemo u budućnost i već sada mogu reći da ćemo pripremni dočekati 1. srpnja 2013. Do tada niti nakon toga ništa neće biti lako, ali ćemo sigurno okrenuti jednu novu stranicu', zaključila je Jadranka Kosor.
Istarski župan Ivan Jakovčić zahvalio se Vladi na dosadašnjoj suradnji bez koje se, istaknuo je, taj projekt ne bi realizirao. 'Danas je Ipsilon realnost zahvaljujući jednoj iskrenoj, ozbiljnoj suradnji svih razina vlasti u ovoj zemlji, od općinske, gradske, županijske do državne,' kazao je Jakovčić. Istarski ipsilon može biti odličan primjer kako se brzo i kvalitetno mogu rješavati infrastrukturni projekti bitni za građane Hrvatske, kazao je i istaknuo da je Ipsilon podigao kvalitetu življenja u Istri i konkurentnost turizma jer zahvaljujući Ipsilonu 'za dva sata može se doći u Austriju, za 40 minuta u Italiju a za pola sata u Sloveniju.'
Ustvrdivši kako ova faza predstavlja veliki doprinos za sigurnost 12 milijuna vozila koja godišnje prolaze Ipsilonom, generalni direktor 'Bina Istre' David Gabelica kazao je kako, da bi se Ipsilon spojio sa Zagrebom odnosno ostatkom Hrvatske u punom profilu autoceste, preostaje izgradnja još 45 kilometara. 'Oni predstavljaju veliki izazov. Bina Istra je krenula u projektiranje te dionice i očekuje se ishođenje građevinskih dozvola tijekom ljeta 2012.', istaknuo je Gabelica dodavši kako se troškovi izgradnje te faze procjenjuju na 300 milijuna eura.
Uz premijerku Jadranku Kosor današnjoj su svečanosti među ostalim nazočili potpredsjednik Vlade Darko Milinović, ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta i ministar obrane Davor Božinović. (Hina)