Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

NEM 2015 najveće je medijsko okupljanje u našoj regiji, a ove će se godine održati u Dubrovniku od 9. do 11. lipnja, u hotelu Dubrovnik Palace. Jedan od istaknutih govornika na ovogodišnjem NEM-u je i Aleks Hadbank, direktor za pay-TV tržišta u razvoju pri Modern Times Groupu.


Aleks Hadbank, direktor za pay-TV tržišta u razvoju pri Modern Times Groupu će u sklopu NEM 2015 sudjelovati na panelu „Hoće li second screen uvijek biti u sjeni?“ na kojemu će s kolegama prodiskutirati o utjecaju second screen gledanja na rejtinge, prodaju oglasa i angažiranost na društvenim mrežama.

Kako vidite trenutačnu situaciju na novim tržištima? Usto, koji je položaj MTG-ja na tim područjima?

Vezani članci Cijena karte za zidine (Foto: Dnevnik.hr) Nakon više od dva mjeseca dobili smo odgovor Porezne uprave zašto se milijunska zarada od prodaje karata za dubrovačke zidine ne fiskalizira Slika nije dostupna Lijepa kćer otela pažnju sa slavnog tate - Stigli na Jadran

MTG je uvijek vjerovao u nova tržišta i dok ekonomska situacija varira od države do države, u globalu sva pay-TV tržišta kontinuirano rastu jer se sve države digitaliziraju. To je sjajno za nas jer želimo biti vodeći digitalni pružatelj usluga na svojim glavnim tržištima.

Naši pay-TV kanali koji se sastoje se od brendova Viasat i filmskih kanala TV1000 sve više rastu nakon uspješnog lanjskog rebrendiranja. Polako povećavamo broj pretplatnika na većini tržišta, a lani smo dodali i brend za mlade Trace. Sadržaj naših pay-TV kanala jači je nego ikad jer trajno ulažemo u vrhunski i lokalno važan sadržaj, s više od 60% posve novih naslova koji su ekskluzivni za ta područja.

Naravno da je geopolitička situacija u Rusiji i Ukrajini utjecala i na nas, ali još smo vodeći operater u Rusiji i upravo smo potpisali novi zanimljiv digitalni distribucijski ugovor s Kyivstarom u Ukrajini.

Zvijezda 'Privatne prakse' i 'Državne tajnice' stiže u Dubrovnik

Kad je riječ o free-TV-u, naše medijske kuće najveće su ili druge po veličini na Baltiku, u Bugarskoj i u Češkoj. Također smo vodeći dioničar u produkcijskoj tvrtki Paprika Latino, koja je prisutna u devet država u toj regiji. Mnogo nam se uzbudljivih stvari događa na tim tržištima.

Koji je najbolji način pristupa različitim tržištima? Postoji li sveobuhvatni recept za uspjeh ili je vjerojatnije da će individualni pristup donijeti nove klijente?

Gledatelji žele najbolji sadržaj u određenom žanru i žele ga moći gledati na platformi po vlastitom izboru.

Kad usvajamo sadržaj i planiramo raspored, područje Središnje i Istočne Europe uvijek nam je prvo u glavi. Kad ste dio međunarodne grupe, to vam daje moć i veze da premijerno kupujete sadržaj koji je važan za regiju. Također lokaliziramo i FEEDS.

Naše iskustvo na tržištu i istraživanja pokazuju da publika u Središnjoj i Istočnoj Europi voli provjerene dokumentarne programe. Viasat History – jedini kanal u regiji koji se u potpunosti bavi poviješću – ima dobre rezultate u ciljanoj skupini, a i šire. Primjer naslova koje prikazuje jest Istražitelji zrakoplovnih nesreća 2. svjetskog rata, epizoda o smrti poljskog generala Sikorskog. Drugi je Wicked Inventions Like a Shota koji smo pomogli financirati i koji će premijerno biti prikazan kasnije ove godine, a epizode su snimane u Poljskoj i Slovačkoj.

Imate veliko iskustvo u digitalnoj industriji, možemo reći da ste pratili njegov razvoj u medijskoj industriji. Kako gledate na tu evoluciju i kako zamišljate budućnost Digitala?

Digital znači mnogo stvari raznim ljudima, tvrtkama i sektorima. Ali mislim da je važno gledati ga iz perspektive potrošača i početi odande. Dolazak brzog broadbanda zajedno s povezanim uređajima (pametni telefoni, tableti, igre i slično) pruža gledateljima mnogo više izbora i komfora u tome čemu i kako pristupaju, a time i više kontrole. Moja djeca (6 i 8 godina) uzimaju zdravo za gotovo da jednostavno biraju što i kada, s linearnim rasporedom koji djeluje kao glasnik koji promovira emisije ili kao vodič. Zanimljivo je da je gledanju „na zahtjev“ trebalo 15 godina da ga potpuno prihvate i da uđe u mainstream, ponovno bez sumnje potpomognuto brzim broadbandom, kao i mlađim gledateljima. U Virgin Mediji imali smo više od milijardu gledanja „na zahtjev“ svake godine. Da je se tretira kao kanal, to bi je smjestilo na treće mjesto najvećih kanala iza BBC1 i ITV1.

Očekujem da će Digital rasti s vremenom. Donosit će nove prilike za razvoj, ali i prijetnje platformama. No donosit će i sadržaj proizvođačima kako očekivanja potrošača budu rasla, zajedno s olakšanom dostupnosti i otkrivanjem relevantnog sadržaja.

Kako vidite budućnost linearnih kanala s obzirom na to da je pod stalnom prijetnjom novih tehnologija?

U Ujedinjenom Kraljevstvu, gdje živim, 98% gledanja i dalje se odnosi na televiziju, stoga mislim da joj je budućnost neko vrijeme sigurna. Ipak, ne možemo zanemariti da postoji rastuća promjena koju hrani proboj umreženih uređaja, kao i mlađa digitalna generacija. Kao operater platforma razumijem izazove naših distribucijskih partnera. Svi naši kanali nude puna catch-up i multi-screen prava pa pay-TV operateri mogu slobodno ponuditi gledanje uživo ili s odmakom, u pokretu.

Kakva je percepcija Second Screena u rastućem tržištu? Što je, po vašem mišljenju, najveći izazov za uslugu ondje?

Mislim da nitko još nije našao čarobnu formulu za jednu sveobuhvatnu uslugu Second Screena, međutim, kako sam već rekao, ne možete negirati da dolazi, pogotovo uz spajanje brzim broadbandom na našim tržištima. Mnogi operateri stvorili su vlastite aplikacije, a jednako tako neke emisije i kanali stvorili su vrlo dobre aplikacije da bi poboljšali iskustvo gledanja i interakciju, ali zasad je to rascjepkano tržište.

Mi radimo s cijelim tržištem, a što je najvažnije, pratimo potrošačke trendove da bismo osigurali da gledatelji prvo pomisle na nas.

Koji je najbolji način na koji pružatelji sadržaja i usluga mogu promovirati ovakvu uslugu? I što vidite kao izazov?

Da bi neka usluga uspjela, mora dodati vrijednost iskustvu gledanja, mora biti pouzdana te jednostavna za pretraživanje i istraživanje radi pronalaženja sadržaja koji vas zanima. Svi naši pay-TV programi dolaze s potpunim informacijama, kratkim sadržajem i slikom pa ako neki pružatelj usluga želi stvoriti uslugu TV-vodiča, imamo sve prevedeno i spremno za korištenje.

Od aplikacije drugog ekrana mnogo su važnija multi-screen i catch-up prava za programe. To čini MTG pa operateri treće strane imaju spreman proizvod TV Everywhere za mobilne uređaje.

Što vam je zanimljivo u regiji Središnje i Istočne Europe? Što mislite, kakav joj je potencijal i što je najveći izazov?

Budući da vučem korijene iz te regije, roditelji su mi Poljaci i govorim poljski, regija me jako privlači i zaljubljen sam u raznolikost kulture i jedinstvenosti svake pojedine države u regiji. Potencijal je beskonačan i s obzirom na to da sam radio u regiji nakon 90-ih, dovevši u nju prve pay-TV kanale, vidim koliko je uspješna regija bila u uspostavljanju demokratskih procesa i tranzicije u svojim gospodarstvima. Naravno, kako smo vidjeli u recesiji 2008., cijeli svijet može biti pogođen problemima iz drugih gospodarstava. Unatoč tomu, i dalje vjerujemo i to nam i dalje ostaje velika prilika.

Koja su vaša očekivanja od NEM-a 2015 i što želite ostvariti ondje?

Ovo će mi biti prvi put prisustvujem NEM-u. Zaista se veselim povezivanju s drugim operaterima i operaterima kanala, kao i tomu što ću naučiti o najnovijim trendovima te, naravno, uživati u prelijepom gradu Dubrovniku.

Za više informacija o NEM-u 2015, pratite i kontaktirajte nas: Facebook, Twitter, LinkedIn & You Tube.
 

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook