Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Uspješna poslovna žena koja gradi svoju karijeru, a o obitelji i djeci, ako ih ima, brine uz pomoć supruga ili nekog drugog člana obitelji, najčešći je odgovor na upit kako se danas doživljava "idealna žena", pokazalo je istraživanje GfK Hrvatska.


Prema anketi iz prosinca 2007., takvu uspješnu poslovnu ženu koja gradi svoju karijeru "idealnom ženom" smatra 40 posto ispitanika, dok je 2002. tako smatralo 34 posto, a 1995. godine 30 posto ispitanih. 

Vezani članci Afra Saraçoğlu (Foto: Instagram) Za uspjeh ove turske ljepotice zavodljivog pogleda zaslužno je jedno nama vrlo dobro znano lice Ruby Rose (Foto: Instagram) Zvijezda hit serije o teškom životnom razdoblju: "Ostavila sam sve i spavala samo na madracu"

Od anketiranih žena, njih 43 posto izabralo je takav opis kao opis "idealne žene".

U isto vrijeme, 28 posto žena kao osobnu ocjenu svoje vlastite "pozicije" navelo je položaj uspješne poslovne žene koja gradi svoju karijeru. U 2002. godini taj je postotak bio 23 posto.

Zaposlena žena/domaćica koja radi na manje odgovornim mjestima i brine o obitelji i djeci s 31 posto glasova druga je na "top-listi" opisa "idealne žene", za razliku od 1995. i 2002. kada je bila na prvom mjestu s 39, odnosno 35 posto. Anketa je pokazala da 28 posto ispitanih žena drži da je to opis "idealne žene", a 34 posto ispitanih žena tako je ocijenilo svoju vlastitu "poziciju" (35 posto u 2002.).

Žena domaćica/majka koja se prvenstveno posvetila obitelji i djeci "idealna je žena" za 15 posto ispitanih, nasuprot 14 posto iz 2002. i 24 posto iz 1995. Za 14 posto anketiranih žena to je opis "idealne žene", a 24 posto njih tako opisuje svoju vlastitu "poziciju" (25 posto u 2002.).

Uspješna zaposlena žena angažirana u javnom i/ili političkom životu (a o obitelji i djeci, ako ih ima, brine uz pomoć supruga ili nekog drugog) na posljednjem je mjestu odgovora na upit kako se danas doživljava žena, odnosno što je to "idealna žena" s pet posto glasova (8 posto u 2002. i 4 posto u 1995.). 

Za sedam posto žena to je opis "idealne žene", a samo jedan posto ispitanih žena izabrao ga je kao osobnu ocjenu svoje vlastite pozicije (tri posto u 2002.).

Istraživanje je također pokazalo da se uspješna poslovna žena koja gradi svoju karijeru i uspješna zaposlena žena angažirana u javnom i političkom životu kao opis "idealne žene" češće navodi u Zagrebu s okolicom (56 posto), te u Dalmaciji (51 posto), a znatno rjeđe u Sjevernoj Hrvatskoj (36 posto), i u Istri s Primorjem (35 posto). 

Istodobno, koncept idealne žene kao uspješne poslovne žene manje je zastupljen u manjim mjestima, a znatno više u gradovima s više od 100.000 stanovnika.

Koncept uspješne poslovne žene usmjerene karijeri zastupljeniji je kod mlađe populacije, a taj koncept dobiva više postotaka s porastom stupnja obrazovanja ispitanika. Tradicionalnu ulogu žene (kao majke i domaćice) češće navode oni s nižim stupnjem obrazovanja.

Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku od 1000 građana starijih od 15 godina, osobnom anketom u kućanstvu u prosincu prošle godine, a podaci za ranije godine, također na uzorku od 1000 ispitanika, dobiveni su iz omnibus ankete u kućanstvu, navodi GfK Hrvatska.