Prema anketi iz prosinca 2007., takvu uspješnu poslovnu ženu koja gradi svoju karijeru "idealnom ženom" smatra 40 posto ispitanika, dok je 2002. tako smatralo 34 posto, a 1995. godine 30 posto ispitanih.
Od anketiranih žena, njih 43 posto izabralo je takav opis kao opis "idealne žene".
U isto vrijeme, 28 posto žena kao osobnu ocjenu svoje vlastite "pozicije" navelo je položaj uspješne poslovne žene koja gradi svoju karijeru. U 2002. godini taj je postotak bio 23 posto.
Zaposlena žena/domaćica koja radi na manje odgovornim mjestima i brine o obitelji i djeci s 31 posto glasova druga je na "top-listi" opisa "idealne žene", za razliku od 1995. i 2002. kada je bila na prvom mjestu s 39, odnosno 35 posto. Anketa je pokazala da 28 posto ispitanih žena drži da je to opis "idealne žene", a 34 posto ispitanih žena tako je ocijenilo svoju vlastitu "poziciju" (35 posto u 2002.).
Žena domaćica/majka koja se prvenstveno posvetila obitelji i djeci "idealna je žena" za 15 posto ispitanih, nasuprot 14 posto iz 2002. i 24 posto iz 1995. Za 14 posto anketiranih žena to je opis "idealne žene", a 24 posto njih tako opisuje svoju vlastitu "poziciju" (25 posto u 2002.).
Uspješna zaposlena žena angažirana u javnom i/ili političkom životu (a o obitelji i djeci, ako ih ima, brine uz pomoć supruga ili nekog drugog) na posljednjem je mjestu odgovora na upit kako se danas doživljava žena, odnosno što je to "idealna žena" s pet posto glasova (8 posto u 2002. i 4 posto u 1995.).
Za sedam posto žena to je opis "idealne žene", a samo jedan posto ispitanih žena izabrao ga je kao osobnu ocjenu svoje vlastite pozicije (tri posto u 2002.).
Istraživanje je također pokazalo da se uspješna poslovna žena koja gradi svoju karijeru i uspješna zaposlena žena angažirana u javnom i političkom životu kao opis "idealne žene" češće navodi u Zagrebu s okolicom (56 posto), te u Dalmaciji (51 posto), a znatno rjeđe u Sjevernoj Hrvatskoj (36 posto), i u Istri s Primorjem (35 posto).
Istodobno, koncept idealne žene kao uspješne poslovne žene manje je zastupljen u manjim mjestima, a znatno više u gradovima s više od 100.000 stanovnika.
Koncept uspješne poslovne žene usmjerene karijeri zastupljeniji je kod mlađe populacije, a taj koncept dobiva više postotaka s porastom stupnja obrazovanja ispitanika. Tradicionalnu ulogu žene (kao majke i domaćice) češće navode oni s nižim stupnjem obrazovanja.
Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku od 1000 građana starijih od 15 godina, osobnom anketom u kućanstvu u prosincu prošle godine, a podaci za ranije godine, također na uzorku od 1000 ispitanika, dobiveni su iz omnibus ankete u kućanstvu, navodi GfK Hrvatska.
-
Kraj agonije
"Plakala je cijela sudnica": Hrvati oslobođeni u Zambiji, vraćaju se s djecom u Hrvatsku!
-
Objavio MORH
Snažna detonacija čula se u glavnom gradu: Evo o čemu je riječ
-
"Mogu snimiti film"
Pernar priznao poraz: "Dao sam sve od sebe da ih osude, ali nisam uspio. Neću ići u daljnje kopanje po ovom slučaju"