Ovi podaci govore kako bi u prosincu potrošnja trebala biti na razini prošlogodišnje, odnosno 10 milijardi kuna, dok je ukupan promet u trgovini na malo prošle godine iznosio 98 milijardi. Prosinac je, kao što znamo, mjesec u kojemu svi posegnu za dodatnim troškovima - kupuju se pokloni, blagdanske delicije, odlazi se i na putovanja. Prema nekim procjenama, prosječna hrvatska obitelj tijekom prosinca potroši dodatnih 1.400 kuna.
Pročitajte i ovo
Lov na uštedu
Crni petak privukao je mnoge kupce u trgovine, no nisu svi zadovoljni: "Popusti su nikakvi"
Rezanje troškva
Trojac koji planira napraviti opaku čistku: FBI se gasi, a pogledajte što će napraviti državnim službenicima
>> 'Nadamo se da će ljudi u ovo doba godine trošiti više'
>> Oporavak: Porasli nam izvoz i potrošnja!
Trgovački centri već ovih dana bilježe porast prodaje. Sniženja su u većini trgovina već krenula, što će sigurno primamiti brojne građane. Ali naravno, ona prava sniženja, i za više od 50 posto, očekuju se tek nakon Nove godine. Kriza je ove godine na potrošnju djelovala na taj način što dosta ljudi neće dobiti božićnicu koja je mnogima bila s u rukavu prije odlaska u kupovinu. 'Javni sektor ove godine ih neće isplatiti, to je već 250 milijuna kuna manje u opticaju za potrošnju, s druge strane privatni sektor je u ogromnim problemima pa se ni od njih ne mogu očekivati veliki izdaci za božićnice', ističe Krešimir Sever iz Nezavisnih hrvatskih sindikata.
Recesija je trgovinu na malo nagrizla još 2008. Nakon uzastopnih 17 mjeseci pada, u ožujku ove godine zabilježen je prvi rast od 19 posto. I službeni podaci kažu stabilna prosinačka potrošnja sigurna je stvar.